Czeska spółka budowlana Metrostav ukończyła realizację 69-metrowego, stalowego mostu kolejowego nad rzeką Ochrzą w Jindřichovie, w pobliżu zachodnioczeskiego miasta Cheb.
Przeprawa o masie ponad 600 t ma 11 m szerokości, 69 m długości i 13 m wysokości. Wyposażona jest w żelbetonowe podpory w korycie rzeki. Nowoczesna konstrukcja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na 177-kilometrowej trasie Praga – Cheb z obecnych 50 km/h do ponad 100 km/h oraz redukcję poziomu głośności. Wartość kontraktu realizowanego przez Metrostav na zlecenie Správa železniční dopravní cesty – podmiotu odpowiadającego za zarządzanie państwową siecią kolejową w Czechach – wynosi ponad 93 mln koron.
Wstępny montaż konstrukcji stalowych odbywał się obok dotychczasowej przeprawy i trwał blisko cztery miesiące, natomiast przesunięcie konstrukcji, która zastąpiła ponadsześćdziesięcioletni most na docelowe miejsce, wymagało trzech dni intensywnych prac z wykorzystaniem hydraulicznych dźwigników tłokowych. W skład projektu wchodziły również: dostosowanie podkładu i nadbudowy na sąsiednim odcinku mostu, przebudowa linii energetycznych oraz przewodów komunikacyjnych.
Linia kolejowa Praga – Pilzno – Cheb o długości 177 km jest jedną z najistotniejszych części czeskiego systemu transportowego i zalicza się do zachodniej części czeskiego korytarza tranzytowego łączącego Pragę z granicą niemiecką. Fragment ten należy również do transeuropejskiej sieci kolejowej. Trasa Pilzno – Cheb, na której znajduje się most w Jindřichovie, została uruchomiona w 1872 r.