Modernizacja linii E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów

25.05.2012

W ramach prowadzonych prac modernizacyjnych na linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów,  planowane jest dostosowanie linii kolejowej do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o ok. 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

Na 16 stacjach zostaną przebudowane układy torowe. Dodatkowo wszystkie przystanki na tej trasie zostaną przebudowane i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.  Wybudowany zostanie również nowy przystanek osobowy – Dębica Wschodnia.

W ramach projektu założono przebudowę lub budowę obiektów inżynieryjnych, w tym: 96 szt. wiaduktów kolejowych, drogowych i estakad oraz 42 mosty.  Zlikwidowanych zostanie nawet 49 przejazdów w poziomie szyn, a na 11 zabudowane będą nowe urządzenia samoczynne sygnalizacji przejazdowej. Dodatkowo powstanie 1 nowy przejazd kategorii B. Modernizacji zostaną poddane także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacyjne. W całości zostanie wymieniona sieć trakcyjna nad torami oraz wybudowane zostaną ekrany akustyczne. W ramach projektu założono budowę przejść dla zwierząt oraz dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków w decyzji środowiskowej w łącznej ilości 44 sztuki.

 

 

Modernizacja linii jest przeprowadzana w ramach 6 kontraktów budowlanych:

 

Kontrakt 1.1 odcinek Podłęże – Bochnia 22,800 km linii, 3 stacje

Kontrakt 1.2 odcinek Bochnia – Biadoliny 22,300 km linii, 2 stacje

Kontrakt 1.3 odcinek Biadoliny – Tarnów 18,900 km linii, 3 stacje

Kontrakt 2.1 odcinek Tarnów – Dębica 31,300 km linii, 4 stacje

Kontrakt 2.2 odcinek Dębica – Sędziszów Małopolski 22,100 km linii, 2 stacje

Kontrakt 2.3 odcinek Sędziszów Małopolski – Rzeszów 21,300 km linii, 2 stacje

 

 

W 2012 r. w ramach „Modernizacji linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków-Rzeszów, etap III” prace budowane będą prowadzone w następujących lokalizacjach:

 

Kontrakt 1.1

stacja Podłęże wraz z podg. Rudzice,

szlak Podłęże – Kłaj,

szlak Kłaj – Bochnia,

stacja Bochnia,

stacja Kłaj,

 

Kontrakt 1.2

szlak Bochnia – Brzesko Okocim,

stacja Biadoliny,

 

Kontrakt 1.3

szlak Biadoliny – Bogumiłowice,

stacja Bogumiłowice,

szlak Bogumiłowice – Tarnów Mościce,

stacja Tarnów,

 

Kontrakt 2.1

szlak Tarnów wschód  – Wola Rzędzińska,

stacja Wola Rzędzińska,

szlak Czarna Tarnowska – Grabiny,

stacja Dębica,

 

Kontrakt 2.2

szlak Dębica – Ropczyce,

stacja Ropczyce,

 

Kontrakt 2.3

szlak Trzciana – Rudna Wielka,

stacja Rudna Wielka,

szlak Rudna Wielka – Rzeszów Zach.

 

Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4672,08 mln zł, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wyniesie 2181,02 mln zł. Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac przewidziano na koniec 2014 roku.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in