Firma MLP Group w Niemczech zaczęła realizację drugiego projektu typu Business Park – MLP Business Park Niederrhein w Niemczech, który połączy funkcje obiektów typu City Logistics i wielkopowierzchniowych magazynów typu Big Box.
MLP Business Park Niederrhein będzie pierwszym tzw. parkiem hybrydowym, czyli takim, w którym znajdą się zarówno obiekty City Logistics – nieduże moduły magazynowe z nowoczesną przestrzenią biurową o powierzchni najmu od 1500 m², oraz obiekty wielkopowierzchniowe typu Big Box – BTS z powierzchnią dostosowaną do indywidualnych potrzeb najemców. Kompleks zapewni reprezentacyjne biura klasy A, o bardzo wysokim standardzie wykończenia. Zaprojektowano go też zgodnie z obecnymi trendami na rynku nieruchomości magazynowych. Na działce ok. 125 tys. m² powstaną 4 najnowocześniejsze hale magazynowe o łącznej powierzchni najmu ok. 55 tys. m². Park będzie spełniał wymagania certyfikacji BREEAM. Dlatego na dachach budynków zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne.
MLP Business Park Niederrhein jest zlokalizowany 3,5 km od autostrady A52, 16 km od miejscowości Mönchengladbach i 40 km od Düsseldorfu. Początek budowy ma nastąpić na początku 2021 r.
– Nadrenia Północna – Westfalia to jeden z najbardziej atrakcyjnych obszarów inwestycyjnych w Niemczech. Wpływa na to kilka czynników, m.in. doskonale rozwinięta infrastruktura, logistyka całych Niemiec oraz dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej – komentuje powstanie parku Patrick Kurowski, Country Manager w MLP Group S.A. odpowiedzialny za Niemcy i Austrię.
Obecne odnotowywany jest bardzo dynamiczny rozwój branży e-commerce i można spodziewać się, że ta tendencja będzie się nasilać. Konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów online, stąd większość firm decyduje się na sprzedaż internetową i to właśnie dla najemców z tego sektora obiekty SBU są dobrym rozwiązaniem do prowadzenia działalności.
MLP Business Park Niederrhein to drugi obiekt MLP typu Business Park, po realizowanym w pobliżu Berlina MLP Business Park Berlin I.
Kolejne projekty firmy pokazują rozwój „last-mile delivery”, który umożliwia skrócenie czasu dostawy z magazynu do końcowego klienta.
Przeczytaj też: 7R Park Łódź East I – nowy kompleks logistyczny w Łodzi
W Polsce dwa razy więcej magazynów