Trwa program „Drogi zaufania” mający na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy i ograniczenie o 75 proc. liczby zabitych i rannych w wypadkach. Aktualnie w drogę zaufania zamienia się łódzki odcinek Ósemki.
Trwa program „Drogi zaufania” mający na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy i ograniczenie o 75 proc. liczby zabitych i rannych w wypadkach. Aktualnie w drogę zaufania zamienia się łódzki odcinek Ósemki.
Program „Drogi zaufania” realizuje GDDKiA we współpracy z Ministerstwem Transportu. W 2007 roku modernizacji poddawana jest droga krajowa nr 8.
Aktualnie w drogę zaufania zmienia się łódzki odcinek Ósemki. W pierwszej kolejności na odcinku jednojezdniowym między Wieruszowem a Piotrkowem Trybunalskim. Zamontowane zostały trzy nowe fotoradary: w Ruścu (274 km), Dąbrowie (239 km) i Meszczach (330 km).
Akcja „Drogi zaufania” jest wsparta przez szeroko zakrojoną kampanię medialną. Fot. Biuro prasowe GDDKiA
Docelowo będzie ich na tym odcinku ponad 30, zatem średnio co 6-7 kilometrów kierowcy powinni się spodziewać kontroli radarowej. Aby uniknąć zarzutów, że to próba wyciągania pieniędzy z kieszeni zmotoryzowanych, każde z miejsc będzie odpowiednio oznakowane.
Wkrótce pojawią się nowe sygnalizacje świetlne. Zostaną zamontowane w Wieruszowie – na skrzyżowaniu z ulicą Polną, w Szczercowie – u zbiegu z drogą wojewódzką nr 483, przed Piotrkowem – przy nowopowstałych centrach logistycznych oraz w Rawie Mazowieckiej – przy ulicy Katowickiej.
Kolejnym zadaniem będzie budowa tzw. „bram” do miast i azyli dla pieszych. Są to specjalne wysepki, które wymuszają zmniejszenie prędkości na wjeździe w teren zabudowany. Dziś znaki ograniczenia prędkości są przez kierowców ignorowane. Chyba że inni sygnalizują światłami lub podają komunikat przez CB radio, że policja kontroluje prędkość.
Planowane jest wydzielenie lewoskrętów. Wykonujący ten manewr (przy tak dużym ruchu) będą mogli spokojnie czekać na swoją kolej na wydzielonym pasie.
Następny krok w stronę poprawy bezpieczeństwa to możliwość korzystania ze stacji benzynowych wyłącznie po prawej stronie drogi (dotyczy to również wyjazdów z tych miejsc). Chodzi o to, aby kierowcy nie wykonywali niebezpiecznego manewru skręcania w lewo.
W tym roku planowane są dalsze działania na drodze krajowej nr 8. Od 2008 działania będą prowadzone na kolejnych ośmiu drogach krajowych, a w 2009 – na osiemdziesięciu ośmiu.
Oprac. na podst. http://www.drogizaufania.pl/