Obowiązujące od marca 2012 r. Eurokody w zasadniczy sposób zmieniły zasady projektowania belek podsuwnicowych i torów suwnic podwieszonych i wciągników.
W książce zostały kompleksowo omówione metody projektowania tych ustrojów konstrukcyjnych z uwzględnieniem zaleceń norm europejskich. Zaprezentowano m.in. takie zagadnienia jak: charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych, dynamiczne oddziaływania pracy dźwignic (obciążenia, siły wewnętrzne, ugięcia belek podsuwnicowych), efekty oddziaływań suwnic pomostowych i wciągników na ich konstrukcje wsporcze, stany wytężenia przekrojów porzecznych dźwigarów podsuwnicowych oraz ich stateczność i trwałość zmęczeniowa. Książka jest bogato ilustrowana. Polecana m.in. dla projektantów budowlanych konstrukcji stalowych.
Jan Żmuda
Wyd. 1, s. XVIII+274, oprawa miękka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.