Modernizacja stacji Rzeszów Główny

15.11.2019

Nowe perony, przejście podziemne między dworcem, peronami i drugą strona miasta. Trwa modernizacja dworca Rzeszów Główny.

 

Od listopada 2019 r. podróżni mogą korzystać z części przebudowanego peronu nr 1. Pociągi odjeżdżają z niego w kierunku Jasła. W ramach dalszych prac modernizacyjnych na peronie zamontowane będą nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Peron o długości 300 m ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi. Takie rozwiązanie ułatwia przemieszczanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

 

 

 

W następnej kolejności remontowane będą perony nr 1 i nr 2. Na przełomie stycznia i lutego 2020 roku ruszy kolejny etap przebudowy stacji Rzeszów Główny. Wykorzystywane będą zmodernizowane perony z lepszymi warunkami dostępu do pociągów. Wykonawca, przez ok. pół roku, będzie przebudowywał peron nr 3.

 

Na stacji powstanie nowe przejście podziemne o długości 137 m. Ułatwi ono podróżnym przemieszczanie się pomiędzy dworcem, peronami i miastem. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp do pociągów umozliwi 5 wind oraz 5 par schodów ruchomych.

 

Zobacz też: Nowe linie kolejowe: Kielce, Katowice, Kraków, Lublin, Rzeszów. Plany

Nowy wiadukt nad ulicą Batorego w Rzeszowie

Prace przy wiadukcie kolejowym nad ul. Batorego rozpoczęły się w lipcu 2019 r. Nowa konstrukcja będzie większa od dotychczasowej. Układ drogowy przygotuje miasto. Prace przy obiekcie prowadzone są etapami przy utrzymanym ruchu pociągów. Pierwsza część wiaduktu zostanie oddana do użytku w na przełomie stycznia i lutego 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest latem 2020 r.

Nowy przystanek Rzeszów Zachodni

W ramach projektu przebudowy stacji Rzeszów Główny, zbudowany został nowy przystanek Rzeszów Zachodni. Funkcjonuje on od czerwca 2019 r. Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych są też trzy mosty nad Al. Wyzwolenia. Przebudowano też przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej.

 

Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”.

Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie 2021 r.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Sprawdź: Ruszyła budowa S19 Lublin – Rzeszów

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in