Drogi lokalne i autostrady, ronda, skrzyżowania i najbardziej nawet zaawansowane pod względem konstrukcyjnym węzły komunikacyjne – do wybudowania każdego metra nowej trasy można wykorzystać wyroby Polbruku. Jego kompletny system krawężników drogowych (najszerszy wybór w kraju) spełnia wszystkie potrzeby inwestorów i wykonawców. A te są ogromne: do 2012 roku w Polsce ma powstać ponad 3 tys. km nowych dróg.
Na wirażu drogi
Oferta Polbruku, ogólnopolskiego dostawcy drogowych wyrobów betonowych, sprawdziła się miedzy innymi przy budowie obwodnicy Poznania i odcinka autostrady A2: Konin – Stryków. Obok krawężników lekkich i ciężkich oraz oporników firma Polbruk produkuje także wewnętrzne i zewnętrzne krawężniki łukowe (w ofercie znajduje się aż 6 wariantów promienia, r = 0,5; I; 2; 3; 5; 8). Tę bogatą paletę towarową uzupełniają krawężniki skośne i najazdowe oraz płyty ściekowe o dwóch różnych profilach.
Płyta ściekowa typ trójkątny
Płyta ściekowa typ korytkowy
Drogi do sukcesu
Jakość gwarantowana przez Polbruk jest efektem doświadczenia ludzi i możliwości nowoczesnego parku maszynowego. To także rezultat autorskiej technologii. Wykorzystuje ona starannie opracowaną kompozycję surowców – kruszyw, piasku, cementu i domieszek chemicznych. Materiał ten spełnia jednocześnie zadania betonu konstrukcyjnego i fakturowego. Tak powstaje m.in. monolityczna bryła krawężnika. Odznacza się ona podwyższoną odpornością na niszczące czynniki zewnętrzne, zarówno uszkodzenia mechaniczne, jak i mróz czy środki usuwające lód z nawierzchni drogi, jakość tą weryfikują laboratoria Polbruku. Firma posiada także specjalistyczne certyfikaty: ISO, AQAP.
Krawężnik łukowy
Krawężnik prosty i łukowy
Życiowe drogi
Polbruk to również ekologia. Ażurowe płyty Ameba są wykorzystywane przy umacnianiu nasypów wiaduktów i placów oraz na zielonych parkingach. Trawą może być obsiana nawet jedna trzecia powierzchni pokrytej modułem Polbruk Ekol. Takie rozwiązanie jest idealne w bezpośrednim sąsiedztwie drzew. Marka Polbruk to także kilkadziesiąt rodzajów kostki brukowej, o zróżnicowanym wzornictwie i kolorystyce. Wykorzystywana jest na parkingach i placach. Funkcjonalnie i estetycznie kostkę Polbruku wykańczane są tereny stacji benzynowych, przydrożnych obiektów gastronomicznych, handlowych i sanitarnych.
Wszystkie drogi…
…prowadzą do Polbruku. Roczna produkcja firmy wystarczyłaby na wybudowanie 4-pasmowej autostrady z Gdańska do Krakowa. Dzisiaj trzeba myśleć globalnie. Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że do czerwca 2012 roku powstanie 900 km autostrad i 2100 km dróg ekspresowych. Krawężniki i inne elementy z Polbruku sprawiają, że polskie drogi wreszcie mogą wyglądać tak, jak w Europie.