Jedenaście firm i konsorcjów zakwalifikowano do drugiego etapu przetargu na budowę mostu na Wiśle w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl.
Komisja przetargowa w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaakceptowała wszystkie wnioski o dopuszczenie do przetargu złożone przez oferentów.
Dwustopniowy przetarg na budowę mostu w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77 został ogłoszony pod koniec maja br. Do 23 czerwca potencjalni oferenci mogli składać wnioski o dopuszczenie do dalszego postępowania przetargowego. Komisja przetargowa zaakceptowała wszystkie złożone wnioski. Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wysłał zaproszenia do udziału w drugim etapie przetargu i do złożenia ofert cenowych jedenastu firmom i konsorcjom. Termin składania ofert upływa 22 sierpnia. Rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze w tym roku. Czas na wykonanie projektu i budowę mostu to 26 miesięcy.
Nowy pięcioprzęsłowy most przez Wisłę w Sandomierzu o długości prawie 460 metrów powstanie obok już istniejącego. Cała inwestycja o łącznej długości sięgającej kilometra obejmuje również włączenie mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta czyli ulicę dojazdową do węzła Kraków i jego przebudowę po lewobrzeżnej stronie Wisły oraz włączenie do ulicy Lwowskiej po stronie prawobrzeżnej. Planuje się budowę lewej jezdni ulicy Lwowskiej i wprowadzenie jej na nowy most oraz przebudowę skrzyżowania ulicy Lwowskiej z ulicą Jana Pawła II czyli drogi nr 77 z drogą nr 79 po lewej stronie Wisły. Po prawej stronie Wisły planowane jest połączenie obu jezdni ulicy Lwowskiej oraz skrzyżowanie jednopoziomowe z ulicą Mostową i ulicą Powiśle. Nowy most będzie miał 14 metrów szerokości, ścieżkę rowerową i chodnik dla pieszych. Po jego oddaniu do użytku stary most zostanie wyremontowany. Docelowo oba mosty tworzyć będą dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 77.
Nowy most w Sandomierzu to pierwsza duża świętokrzyska inwestycja drogowa realizowana w nowym systemie „Zaprojektuj i zbuduj”. System ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie.
Źródło (tekst): GDDKiA