![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/07/infra2-1.jpg)
Infrastruktura kolejowa – majątek narodowy i potencjał gospodarczy
PKP Polskie Linie Kolejowe SA jako podmiot zarządzający publiczną infrastrukturą kolejową utrzymuje i udostępnia wszystkim licencjonowanym przewoźnikom sieć dróg kolejowych dla przewozów osób i towarów z zapewnieniem bezpiecznego przejazdu pociągów, zachowując najwyższy możliwy standard swojej oferty.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/07/trans2-1.jpg)
Optymalizacja projektowania układów geometrycznych stacji na jednotorowych liniach kolejowych. Na przykładzie linii kolejowej 207
Transprojekt Gdański, mimo, że w portfolio ma już ponad 700 kilometrów wyremontowanego toru i ponad 20 zrealizowanych kontraktów kolejowych (w tym część w formule „projektuj i buduj”), przy rewitalizacji linii 207 po raz pierwszy ma okazję, przy znakomitej współpracy z zamawiającym – PKP PLK SA CRI w Gdańsku, wykonawcą – NDI SA, i przy współudziale przewoźnika – Arriva RP Sp. z o.o., wnieść tak wiele usprawnień w funkcjonującej linii. To właśnie na projekty rewitalizacyjne, przywracające pierwotne parametry linii kolejowych, kładzie się dzisiaj największy nacisk.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/07/mod1-1.jpg)
Modernizacja linii kolejowej E30
Wiele ważnych linii kolejowych obserwowanych z okna wagonu przypomina ciągnące się na długim dystansie place budowy. Tak jest również na magistrali kolejowej Kraków–Medyka. Widok ten to obietnica przyśpieszenia podróży po zakończeniu prac.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/07/doka1-1.jpg)
Inżynieria deskowań
Po wielkim boomie na budowę dróg w Polsce nadeszła chwila na sieć kolejową z prawdziwego zdarzenia. Od kilku lat PKP PLK ogłaszają przetargi na kolejne odcinki trakcji do modernizacji. Niedługo po tych zmodernizowanych liniach jeździć będzie z prędkością 160 km/h Pendolino.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/07/pro1-1.jpg)
Nie tylko tzw. proteza
PKP PLK SA Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie zarządza siecią 505,047 kilometrów linii – co daje łącznie 832,236 kilometrów torów obsługiwanych przez 136 posterunków ruchu usytuowanych w północnej części województwa śląskiego.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/07/DetlefKahl-1.jpg)
Jak szybko i efektywnie budować obiekty mostowe?
Współczesne obiekty mostowe często realizowane są w ścisłych ramach czasowych wynikających z napiętych harmonogramów. W ostatnich latach rozwój technologii deskowań przyczynił się do zwiększenia efektywności robót w branży mostowej. Coraz bardziej inteligentne rozwiązania pozwalają dotrzymać, w czasie trwania budowy, wysokich wymagań dotyczących terminów, jakości oraz bezpieczeństwa.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/06/komorowski-1.jpg)
Gdzie najlepiej sprawdzają się membrany syntetyczne z PVC?
Krótki czas wykonania oraz mechanizacja w procesie montażu do blach trapezowych w konstrukcjach stalowych to podstawowe zalety membran syntetycznych z PVC. Dzięki temu membrany stanowią już ponad 20% polskiego rynku dachów płaskich, coraz skuteczniej konkurując z papami.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/06/palac_na_wodzie-1.jpg)
System renowacji murów SILTEN RENO
SILTEN RENO to nowoczesny, kompletny i optymalny system renowacji murów, obejmujący środki do hydrofobizacji i wytwarzania przepon chroniących przed kapilarnym podciąganiem wilgoci oraz zestaw zapraw specjalnych i renowacyjnych.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/06/matusz-1.jpg)
W jaki sposób trwale zabezpieczyć budynek zabytkowy przed wilgocią?
Przed rozpoczęciem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 2011 r. w Pałacu Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie musiał zostać wykonany gruntowny remont pomieszczenia przeznaczonego na szatnię, bezpośrednio sąsiadującego z Pokojem Bachusa.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2013/06/izohan1-1.jpg)
Czas na mikrozaprawy
Monopol materiałów rolowych stosowanych do hydroizolacji budynków i budowli już dawno przełamały bitumiczne masy cienko- i grubopowłokowe (KMB).
- < poprzednia
- 1
- 2
- …
- 15
- 16
- 17
- …
- 24
- 25
- następna >