Optymalizacja projektowania układów geometrycznych stacji na jednotorowych liniach kolejowych. Na przykładzie linii kolejowej 207
Transprojekt Gdański, mimo, że w portfolio ma już ponad 700 kilometrów wyremontowanego toru i ponad 20 zrealizowanych kontraktów kolejowych (w tym część w formule „projektuj i buduj”), przy rewitalizacji linii 207 po raz pierwszy ma okazję, przy znakomitej współpracy z zamawiającym – PKP PLK SA CRI w Gdańsku, wykonawcą – NDI SA, i przy współudziale przewoźnika – Arriva RP Sp. z o.o., wnieść tak wiele usprawnień w funkcjonującej linii. To właśnie na projekty rewitalizacyjne, przywracające pierwotne parametry linii kolejowych, kładzie się dzisiaj największy nacisk.
Modernizacja linii kolejowej E30
Wiele ważnych linii kolejowych obserwowanych z okna wagonu przypomina ciągnące się na długim dystansie place budowy. Tak jest również na magistrali kolejowej Kraków–Medyka. Widok ten to obietnica przyśpieszenia podróży po zakończeniu prac.
Inżynieria deskowań
Po wielkim boomie na budowę dróg w Polsce nadeszła chwila na sieć kolejową z prawdziwego zdarzenia. Od kilku lat PKP PLK ogłaszają przetargi na kolejne odcinki trakcji do modernizacji. Niedługo po tych zmodernizowanych liniach jeździć będzie z prędkością 160 km/h Pendolino.
Nie tylko tzw. proteza
PKP PLK SA Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie zarządza siecią 505,047 kilometrów linii – co daje łącznie 832,236 kilometrów torów obsługiwanych przez 136 posterunków ruchu usytuowanych w północnej części województwa śląskiego.
Jak szybko i efektywnie budować obiekty mostowe?
Współczesne obiekty mostowe często realizowane są w ścisłych ramach czasowych wynikających z napiętych harmonogramów. W ostatnich latach rozwój technologii deskowań przyczynił się do zwiększenia efektywności robót w branży mostowej. Coraz bardziej inteligentne rozwiązania pozwalają dotrzymać, w czasie trwania budowy, wysokich wymagań dotyczących terminów, jakości oraz bezpieczeństwa.
Jak usprawnić proces modernizacji infrastruktury w inwestycjach kolejowych?
Infrastrukturalne inwestycje kolejowe mające na celu podwyższenie standardów techniczno-eksploatacyjnych zaczynają się najczęściej od działań geoinżynieryjnych w obszarze torowiska i sieci trakcyjnej.
Gdzie najlepiej sprawdzają się membrany syntetyczne z PVC?
Krótki czas wykonania oraz mechanizacja w procesie montażu do blach trapezowych w konstrukcjach stalowych to podstawowe zalety membran syntetycznych z PVC. Dzięki temu membrany stanowią już ponad 20% polskiego rynku dachów płaskich, coraz skuteczniej konkurując z papami.
System renowacji murów SILTEN RENO
SILTEN RENO to nowoczesny, kompletny i optymalny system renowacji murów, obejmujący środki do hydrofobizacji i wytwarzania przepon chroniących przed kapilarnym podciąganiem wilgoci oraz zestaw zapraw specjalnych i renowacyjnych.
W jaki sposób trwale zabezpieczyć budynek zabytkowy przed wilgocią?
Przed rozpoczęciem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 2011 r. w Pałacu Na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie musiał zostać wykonany gruntowny remont pomieszczenia przeznaczonego na szatnię, bezpośrednio sąsiadującego z Pokojem Bachusa.
Czas na mikrozaprawy
Monopol materiałów rolowych stosowanych do hydroizolacji budynków i budowli już dawno przełamały bitumiczne masy cienko- i grubopowłokowe (KMB).
- < poprzednia
- 1
- 2
- …
- 15
- 16
- 17
- …
- 24
- 25
- następna >