Obwodnica Kraśnika będzie częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia. Umowa w trybie projektuj i buduj zakłada realizację odcinka o długości 10 km za 319,5 mln zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.
Prace budowlane związane z realizacją obwodnicy Kraśnika rozpoczęły się na początku listopada 2019 roku. Wykonawcą jest firma Aldesa Construcciones Polska.
Trasa ominie miasto od strony wschodniej. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, z rezerwą pod trzeci pas, a także węzły drogowe Kraśnik Północ i Kraśnik Południe. Zbudowane zostaną miejsca obsługi podróżnych, obwód utrzymania drogowego, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego. Przewidziano również budowę obiektów inżynierskich oraz infrastruktury towarzyszącej, w tym urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.
Obwodnica Kraśnika to część drogi ekspresowej S19
W województwie lubelskim i podkarpackim w budowie jest łącznie 12 odcinków S19. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Z pierwszych odcinków S19 kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem środów unijnych.
Umowy na realizację S19 Via Carpatia:
- Od Węzła Kamień do Węzła Sokołów Małopolski Północ,
- Od węzła Nisko Południe do węzła Podgórze,
- Od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła),
- Od węzła Lasy Janowskie (woj. lubelskie) do węzła Nisko Południe
GDDKiA