Budimex S.A. podpisał umowę na zaprojektowanie i realizację 8-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia od Węzła Kamień do Węzła Sokołów Małopolski Północ. Wartość kontraktu wynosi 286 mln zł brutto.
Droga z dwoma węzłami, dwoma Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) i Obwodem Utrzymania Drogi (OUD) powstanie w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Odcinek S19 realizowany przez Budimex będzie ostatnim odcinkiem w budowie, który połączy Rzeszów z Lublinem – pozostałe odcinki między tymi aglomeracjami są już w trakcie realizacji.
– Prace budowlane rozpoczniemy w I kwartale 2020 roku. Będziemy dążyć do skończenia prac w najszybszym terminie – nawet przed zaplanowanym końcem prac budowlanych wynikającym z umowy w kwietniu 2022 roku – mówi Grzegorz Domaradzki, dyrektor Oddziału Budownictwa Infrastrukturalnego Południe Budimeksu. Kolejny na północ odcinek S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 10 km realizuje także Budimex. Budowa tego odcinka zakończy się w 2021 r.
Początek trasy Via Carpatia ma zaczynać się na Litwie, biec przez m.in przez Polskę, Węgry czy Bułgarię, a kończyć się aż w greckich Salonikach. Nowy szlak komunikacyjny ma istotny wpływ na rozwój wschodnich regionów Polski.
Wartość inwestycji netto: 232 848 549,99 zł
Wartość inwestycji brutto: 286 403 716,49 zł
Okres realizacji: 34 miesiące
Gwarancja jakości: 10 lat
Odcinek S19 (w budowie) – obwodnica Lublina – zrealizowany przez Budimex w 2016 r.
Podstawowe parametry drogi ekspresowej S19
- przekrój budowany: 2×2
- przekrój docelowy: 2×3
- rodzaj konstrukcji nawierzchni: podatna
- klasa techniczna: S
- prędkość projektowa Vp: 100 km/h
- ilość i szerokość pasów ruchu: 2 x 2 x 3,5 m
- pas dzielący wraz z opaskami: 5 m
- rezerwa pod trzeci pas ruchu: na zewnątrz
- dla przekroju docelowego
- szerokość opaski: 0,5 m
- pas awaryjny: 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat, a także systemu zarządzania ruchem
- kategoria ruchu: KR 7
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
- skrajnia pionowa: 5,0 m
- pochylenie poprzeczne: 2,5%