Zwycięzcą przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską zostało konsorcjum firm: Metrostav a.s. (lider), VISTAL GDYNIA S.A., VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia, które zrealizuje inwestycję za 57 112 606,97 zł.
Okres gwarancji obejmie 60 miesięcy. Oddanie mostu w użytkowanie ma nastąpić na przełomie 2017 i 2018 r.
Wykonawca w ramach umowy zrealizuje:
1. budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:
– długość obiektu – 173 m
– długość obiektu ze skrzydłami – 181,50 m
– rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2×25 m + 2×25 m
– rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5 m
– szerokość ustroju niosącego – 14,92 m, w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m
– klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030
– kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła – 93 stopni
– światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic – 50 m
– światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania – 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
– czas otwierania obu przęseł – 120 sekund
2. budowę odcinka drogi o długości około 900 m – droga klasy G
3. budowę budynku obsługi mostu
4. przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej – Turystycznej i DW 501
5. przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej
6. przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów
7. budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych
8. budowę urządzeń organizacji ruchu
9. budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych
10. budowę i przebudowę ogrodzeń
11. budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej
12. budowę i przebudowę oświetlenia
13. przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia
14. budowę umocnień brzegów Martwej Wisły
15. gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia)
16. roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni
Źródło: www.gdansk.pl