Budowa nowego mostu na Wyspę Sobieszewską

25.08.2016

Zwycięzcą przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską zostało konsorcjum firm: Metrostav a.s. (lider), VISTAL GDYNIA S.A., VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia, które zrealizuje inwestycję za 57 112 606,97 zł.

Okres gwarancji obejmie 60 miesięcy. Oddanie mostu w użytkowanie ma nastąpić na przełomie 2017 i 2018 r.

Wykonawca w ramach umowy zrealizuje:

1. budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:

– długość obiektu – 173 m

– długość obiektu ze skrzydłami – 181,50 m

– rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2×25 m + 2×25 m

– rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5 m

– szerokość ustroju niosącego – 14,92 m, w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m

– klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030

– kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła – 93 stopni

– światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic – 50 m

– światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania – 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej

– czas otwierania obu przęseł – 120 sekund

2. budowę odcinka drogi o długości około 900 m – droga klasy G

3. budowę budynku obsługi mostu

4. przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej – Turystycznej i DW 501

5. przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej

6. przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów

7. budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych

8. budowę urządzeń organizacji ruchu

9. budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych

10. budowę i przebudowę ogrodzeń

11. budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej

12. budowę i przebudowę oświetlenia

13. przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia

14. budowę umocnień brzegów Martwej Wisły

15. gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia)

16. roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni

 

Źródło: www.gdansk.pl

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in