Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla drogi ekspresowej S6 Sianów (Koszalin)–Słupsk o długości ok. 46 km.
Kontynuowanie procesu inwestycyjnego dla tego zadania zapobiegnie konieczności powtarzania procedury pozyskiwania decyzji środowiskowej dla tego odcinka, której ważność upływa w marcu 2021 r.
Droga ekspresowa S6 o długości prawie 350 km ma być główną magistralą drogową biegnącą wzdłuż wybrzeża bałtyckiego, zaś droga S11 będzie łączyła środkowe wybrzeże z Wielkopolską i dalej Śląskiem. Odcinki drogi S6 od Goleniowa do Koszalina w województwie zachodniopomorskim o długości ok. 132 km i od Bożegopola Wielkiego do Gdyni w województwie pomorskim o długości ok. 41 km są obecnie realizowane. Pozostałe odcinki drogi łączącej Szczecin z Gdańskiem mają powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).
Plany budowy drogi ekspresowej S6
S6 od obwodnicy Sianowa do Bożegopola Wielkiego oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej planowane są do realizacji w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Trwają prace nad dokumentacją konieczną do ogłoszenia przetargu. Te odcinki mają zostać ukończone w 2023 r.
Jak zapowiedział minister infrastruktury, przetarg na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta będzie ogłoszony w czerwcu br.
Odcinek drogi S6 Goleniów (Szczecin)–Koszalin o długości 120 km wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa – długości 12 km ma być przejezdny jeszcze w tym roku. Wartość inwestycji wynosi 3,89 mld zł.
W drugiej połowie 2021 r. zakończy się budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od obwodnicy Trójmiasta do Bożegopola Wielkiego o długości ok. 41 km, która została podzielona odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie–Luzino, Luzino–Szemud, Szemud–Gdynia Wielki Kack. Wartość prac to blisko 1,5 mld zł.
Źródło: GDDKiA
Czytaj też: Rusza realizacja kolejnych odcinków S6