Komisja Europejska wyraziła zgodę na pomoc publiczną dla spółki Autostrada Wielkopolska II, o co wystąpił rząd polski.
Projekt pomocy dotyczy budowy i utrzymania odcinka A2 między Świeckiem a Nowym Tomyślem, zgodnie z koncesją przyznaną w 1997 roku. Obecnie spółka AW II realizuje ten kontrakt przy pomocy kredytów, a pod koniec prac otrzyma od państwa polskiego zwrot obciążeń finansowych z Krajowego Funduszu Drogowego. W razie zwiększonych kosztów utrzymania i remontów autostrady, spółka może oczekiwać zwrotu z tych samych publicznych środków funduszu.
Komisja uznała, że korzyść finansowa, jaką odniesie beneficjent, jest „proporcjonalna i konieczna”, a zatem pomoc jest zgodna z założeniami wolnej konkurencji i zasadami rynku. KE upewniła się również, że inwestycja nie koliduje z ochroną wilków. W celu umożliwienia migracji tych zwierząt zostaną zbudowane dodatkowe przejścia, a zgodność tego projektu z ochroną środowiska Komisja Europejska będzie sama nadzorować.
Komisja uznała, że korzyść finansowa, jaką odniesie beneficjent, jest „proporcjonalna i konieczna”, a zatem pomoc jest zgodna z założeniami wolnej konkurencji i zasadami rynku. KE upewniła się również, że inwestycja nie koliduje z ochroną wilków. W celu umożliwienia migracji tych zwierząt zostaną zbudowane dodatkowe przejścia, a zgodność tego projektu z ochroną środowiska Komisja Europejska będzie sama nadzorować.
www.droginaeuro.pl