20 czerwca 2008 r. GDDKiA Oddział w Krakowie złożyła w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla autostrady A4 na odcinku od Szarowa do Tarnowa.
Wydanie decyzji planowane jest na wrzesień, co umożliwi złożenie kolejnego wniosku – o pozwolenie na budowę. Pozwolenie na budowę uzyskane na przełomie roku, umożliwi ogłoszenie przetargu na roboty. Prace mają ruszyć w I połowie 2009 roku, a zakończenie budowy zaplanowano na 2011 rok.
W maju 2008 roku Wojewoda Małopolski wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji
Informacje ogólne
Nowy odcinek drogi jest projektowany jako dwujezdniowa droga klasy A o długości 56,9 km. Projektowana autostrada będzie autostradą płatną. Nawierzchnia bitumiczna zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy (2 x 3,75 m szerokości), pas awaryjny (3 m), pobocze gruntowe (1,25 m). Dodatkowo przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni projektowanej w I etapie. Jezdnie będą rozdzielone pasem dzielącym o szerokości 5 m (4-metrowy pas zieleni + 2 x 0,5 m opaski bitumiczne). Na trasie autostrady powstaną 4 węzły autostradowe. Zbudowanych zostanie 6 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Planuje się dwa MOP I, dwa MOP II oraz dwa MOP III. Projektowany odcinek autostrady A4, rozpoczyna się w miejscowości Targowisko, (w.Szarów) w km 455+900, a kończy w km 512+800 w miejscowości Krzyż.
27 kwietnia 2007 roku ruszyła budowa innego, 20-kilometrowego odcinka Autostrady A4 z Krakowa do Szarowa.
Źródło (tekst): GDDKiA