STRABAG, wykonawca inwestycji drogowej dla Międzynarodowego Portu Lotniczego w Krakowie -Balicach, polegającej na przebudowie skrzyżowań w ciągu drogi wojewódzkiej nr 774, zakończył inwestycję. 5 lutego uroczyście została odebrana przez zamawiającego – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Kontrakt obejmował przebudowę sześciu skrzyżowań wraz z budową oraz zabezpieczeniem infrastruktury technicznej. Umowa opiewała na ok. 14 mln zł netto. Realizowana była od marca 2013 r. do grudnia 2015 r. W 85 proc. inwestycja była finansowana ze środków unijnych.
Kontrakt był realizowany w formule „zaprojektuj i buduj” i przewidywał szereg rozwiązań bezpośrednio wpływających na poprawę bezpieczeństwa na trasie do lotniska. W ramach budowy jezdni zastosowano m.in. ulepszenie podłoży gruntowych, warstwy mrozoochronne. Podczas prac polegających na przebudowie jezdni wzmocniono konstrukcję nawierzchni oraz tam, gdzie wymagał tego jej stan, przebudowano jej konstrukcję i wykonano poszerzenie jezdni. Przeprowadzono także odwodnienie drogi wraz z podczyszczaniem wody i odprowadzeniem jej do odbiorników. Powstały chodniki, zatoki autobusowe, wbudowano oświetlenie drogowe.
W sumie w miejscu skrzyżowań powstało 6 rond: w ciągu DW 774 z drogą powiatową nr 2121K relacji Mydlniki-Balice-Brzoskwinia-Krzeszowice (ul. Krakowska), (ul. Na Lotnisko) z łącznicą autostrady A4 typu bezpośredniego węzła Balice II (kierunek Lotnisko Balice i Kraków Południe), (ul. Na Lotnisko) z łącznicą autostrady A4 typu półbezpośredniego węzła Balice II (kierunek Lotnisko Balice i Kraków Północ), z ul. Medweckiego, z drogą powiatową nr 2260K (ul. Olszanicka) oraz z DW 780 w Kryspinowie.
Budowa w liczbach:
Roboty ziemne – wykopy i nasypy: 16 800 m3
Podbudowa z kruszywa łamanego: 16 060 m2
Podbudowa z betonu asfaltowego: 4380 t
Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego: 3250 t
Warstwa ścieralna z SMA: 2670 t ( 26 700 m2)
Krawężniki kamienne: 2840 mb
Krawężniki betonowe: 3140 mb
Obrzeża betonowe: 3570 mb
Kostka granitowa: 1850 m2
Kostka betonowa: 4720 m2