Autostradowa obwodnica Rzeszowa

12.11.2009

Rzeszowski oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył 10 listopada oferty cenowe w przetargu na budowę odcinka autostrady A4 od W.

Rzeszów Centralny do W. Rzeszów Wschód. Ten prawie 7-kilometrowy odcinek stanowi część północnej obwodnicy Rzeszowa. Do złożenia ofert GDDKiA zaprosiła 10 firm reprezentujących m.in. Polskę, Czechy, Portugalię i Hiszpanię. Oferty złożyły wszystkie zaproszone firmy i konsorcja. Najtańsza wynosi 391,9 mln zł i została złożona przez konsorcjum pod kierunkiem Przedsiębiorstwa Robót Mostowych „ Mosty –Łódź” SA, zaś najdroższa 684,1 mln zł. Kosztorys GDDKiA sięgał 420 mln zł. Termin realizacji to 18 miesięcy. Inwestycja będzie finansowania z pieniędzy pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych.
Kolejnym krokiem będzie ocena złożonych wniosków oraz wybranie przez GDDKiA najkorzystniejszej oferty. Następnie postępowanie przetargowe zostanie poddane kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po sprawdzeniu i stwierdzeniu braku nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
Inwestycja obejmie budowę autostrady oraz wszystkich niezbędnych obiektów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem drogi. Przekrój poprzeczny A4 na tym odcinku to dwie jezdnie wyposażone w dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny. Powstaną tu dwa bezkolizyjne węzły autostradowe („Rzeszów Centralny” i „Rzeszów Wschód”), a także dwupoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi, koleją, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci obiektów inżynierskich (trzy wiadukty drogowe, dwa wiadukty autostradowe, trzy mosty autostradowe). Wykonawca będzie odpowiedzialny również za budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (m.in. ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających wody opadowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni, ogrodzenia dla zwierząt) oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (m.in. bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, wjazdy awaryjne, przejazdy awaryjne).
 
Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in