Konstrukcja stalowa na lotnisku we Wrocławiu

11.05.2010

Pierwsze elementy konstrukcji stalowej nowego terminalu zamontowane. Na wrocławskim lotnisku zaczęło się mocowanie dźwigarów dachowych. Ważąca 2 tysiące ton konstrukcja stalowa obiektu będzie stawiana przez ponad pół roku.

Do pracy wykorzystywane będą dwa dźwigi gąsienicowe, o wysokości 60 i 80 metrów. Kolosy ważące 275 i prawie 500 ton będą układać konstrukcję nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław do grudnia 2010 roku. Stalowe elementy będą przywożone na plac budowy etapami, na miejscu ekipy budowlane zajmą się ich łączeniem i spawaniem.

W tej chwili rozpoczął się montaż pierwszych dźwigarów, które stanowią element nośny dachu. Stalowe będą też słupy podtrzymujące konstrukcję dachu, widoczne wewnątrz terminalu w hali odlotów i przylotów oraz konstrukcje, na których montowane będą fasady.

Czterokondygnacyjny terminal lotniczy buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief. Zgodnie z umową obiekt, warty prawie 300 milionów złotych, ma być gotowy wiosną 2011 roku, czyli na rok przed Euro 2012. Kilka miesięcy potrwają przygotowania do uruchomienia obsługi pasażerskiej. Według przewidywań otwarcie nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław nastąpi we wrześniu 2011.

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in