Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zmienia się kolej w lubuskim

29.01.2019

Dzięki projektom inwestycyjnym z Krajowego Programu Kolejowego mieszkańcy województwa lubuskiego zyskają lepsze połączenia kolejowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują liczne inwestycje w województwie lubuskim. Pasażerowie skorzystają z bezpieczniejszych i krótszych podróży z Zielonej Góry do Wrocławia i Szczecina. Do przebudowanych już oraz nowych stacji i przystanków dołączają kolejne.

 

Nowe perony między Drzeńskiem a Kostrzynem

Kończy się modernizacja odcinka Nadodrzanki między Drzeńskiem a Kostrzynem. Podróżni mogą już korzystać z nowych peronów na stacjach i przystankach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie, Radów i Górzyca. Jest już nowe oświetlenie, wiaty, ławki i oznakowanie. Obiekty zapewniają osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dogodny dostęp do peronów. Na stacjach Kowalów, Laski Lubuskie i Ługi Górzyckie zmieniono stare urządzenia sterowania ruchem kolejowym na nowoczesne. Na trasie zmodernizowano osiem przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki nowym urządzeniom rogatkowym na czterech przejazdach oraz monitoringowi i nowym jezdniom zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Między Drzeńskiem a Kostrzynem zostało wymienione 36 km toru. Nowe tory są na stacjach Kowalów, Laski Lubuskie i Ługi Górzyckie. Zamontowano 32 nowe rozjazdy. Między Drzeńskiem a Kostrzynem przeprowadzono także modernizację elementów sieci trakcyjnej. Prace na dwóch wiaduktach i moście usprawniły przejazd pociągów.

 

Nowa, zmodernizowana estakada w Gorzowie Wielkopolskim (wizualizacja)

 

Estakada kolejowa dla miasta

Jedną z najważniejszych i najefektowniejszych inwestycji kolejowych realizowanych w województwie jest modernizacja zabytkowej estakady w Gorzowie Wielkopolskim. Prace przy torze, niszach, odnowieniu pięciu wiaduktów oraz wzmocnieniu murów oporowych prowadzone są tak, aby zachować historyczny charakter obiektu i zapewnić nowy standard obsługi podróżnych. Warto dodać, że estakada jest najdłuższym zabytkiem techniki w Polsce i od czerwca 2009 r. znajduje się rejestrze zabytków.

Na gorzowskiej dwukilometrowej estakadzie zakończono rekonstrukcję przęseł łuków nad 51 niszami. Prace wymagały specjalnej technologii i dokładnego przygotowania zbrojenia. Ekipy pracowały na koronie estakady i w niszach obiektu. Równocześnie odnawiano konstrukcje pięciu wiaduktów i przygotowano je do montażu torów. Pozwoliło to na układanie nowego bezpodsypkowego toru na odnowionych i wyrównanych przęsłach między wiaduktami od ul. Herberta do ul. Chrobrego oraz od ul. Wodnej do ul. Garbary. Odnowiona estakada będzie bardziej wytrzymała, pociągi dzięki zastosowaniu specjalnych mat pojadą ciszej.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+