Węzeł Skarżysko-Kamienna Północ został otwarty, a tym samym dobiegła końca inwestycja na odcinku drogi S7 od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.
Oddanie do ruchu węzła Skarżysko-Kamienna Północ oznacza koniec prac na stukilometrowym świętokrzyskim odcinku drogi ekspresowej S7. Trasa S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej wraz z węzłem Skarżysko-Kamienna Zachód została oddana do użytkowania w grudniu 2019 roku, na pięć miesięcy przed terminem wynikającym z kontraktu. Skierowanie ruchu tranzytowego na ciąg główny drogi ekspresowej umożliwiło wykonawcy przystąpienie do robót w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ oraz dróg dojazdowych. Zgodnie z umową zasadnicze roboty na tych obszarach zostały ukończone. Otwarty węzeł komunikuje ekspresową S7 z dawnym przebiegiem drogi krajowej nr 7 i ułatwia ruch lokalny w okolicach Skarżyska Książęcego.
Dzięki otwartej przed kilkoma miesiącami prawie ośmiokilometrowej drodze S7 stanowiącej obwodnicę Skarżyska-Kamiennej skrócił się czas podróży pomiędzy Warszawą, Kielcami i Krakowem, zlikwidowany został także ostatni jednojezdniowy odcinek między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała trasa na odcinku blisko 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku Warszawy ma parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej. S7 na całej swojej długości, czyli na prawie 100 km, jest już od kilku miesięcy ekspresowa. W grudniu ubiegłego roku oddano do ruchu ostatni świętokrzyski odcinek tej drogi od granicy z Mazowszem do Skarżyska-Kamiennej, o długości 7,6 km. Natomiast w grudniu 2018 roku otwarto dwujezdniowy odcinek Chęciny–Jędrzejów o długości 21,5 km.
Przeczytaj też: Oddano ekspresówkę S7 w okolicach Skarżyska-Kamiennej
S7 z Warszawy do Gdańska wydłużyła się o 40 km
Droga S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Skarżysko-Kamiennej:
- długość odcinka: 7,6 km
- przekrój drogi: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość pasów awaryjnych: 2,5 m
- szerokość pasa dzielącego: 12 m
- maksymalne obciążenie: 115kN/oś
- liczba węzłów: dwa – Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód
- liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe
- realizacja: październik 2017 r.–maj 2020 r.
- wykonawca: Budimex SA
- nadzór: BBC Best Building Consultans
Realizacja S7 na wymienionych odcinkach była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: GDDKiA
Czytaj także: S7 Modlin-Czosnów – jest umowa na budowę
Jest umowa na S7 Moczydło-Miechów