Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Skanska zakończyła prace na warszawskim lotnisku im. Chopina

25.11.2011

23 listopada odbył się protokolarny odbiór prac związanych z remontem nawierzchni płyty postojowej PPS-3 oraz drogi kołowania DK-U2 na lotnisku im. Chopina w Warszawie. Wartość zrealizowanego przez Skanska kontraktu wynosiła ponad 18 mln zł brutto.

Prace na płycie lotniska zakończono zgodnie z terminem umownym uzgodnionym z Inwestorem – Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”. Lotnisko im. Chopina obsługuje prawie 50% ruchu pasażerskiego w Polsce. Od początku 2011 r. na Okęciu zostało odprawionych ponad 4,28 mln pasażerów – to niemal 10 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Remont płyty zwiększy bezpieczeństwo naziemnego ruchu samolotów i prowadzonych tam operacji lotniczych – mówi Robert Wójcik, Menedżer Projektu, Skanska. - Górna płyta nawierzchni płyty PPS-3 i drogi DK-U2 nie nadawała się już do eksploatacji z powodu licznych spękań i braku nośności, dlatego wymagała natychmiastowej naprawy. W ramach prowadzonych prac wyburzono konstrukcję nawierzchni z betonu cementowego (ok. 38,5 tys. m kw.) oraz istniejące odwodnienie liniowe kanalizacji deszczowej. Zdemontowano także urządzenia oświetlenia nawigacyjnego i zlikwidowano studnie kanalizacji deszczowej. W zakresie prac remontowych wykonano warstwy stabilizacji gruntu Silmentem, warstwy mrozochronne, podbudowy betonowe, warstwy poślizgowe oraz betonu nawierzchniowego. Ponadto zbudowano kanalizację kablową z montażem urządzeń oświetlenia nawigacyjnego, drenaż odwadniający konstrukcje nawierzchni oraz zrealizowano oznakowanie poziome nawierzchni. Do wykonania remontu płyty użyto ok. 7 tys. m sześc. betonu C12/15 stanowiącego warstwę podbudowy o grubości 18 cm oraz ok. 13 tys. m sześc. betonu nawierzchniowego C30/37 o grubości 33 cm.

 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube