Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Otwarcie tunelu w Katowicach

06.03.2007

Prawie 700-metrowy tunel pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka (rondo pod „Spodkiem”), będący częścią Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ), jest już otwarty. To jeden z najdłuższych tuneli drogowych w Polsce.
Prawie 700-metrowy tunel pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka (rondo pod „Spodkiem”), będący częścią Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ), jest już otwarty. To jeden z najdłuższych tuneli drogowych w Polsce. Ta inwestycja kończy najtrudniejszy etap budowy katowickiego odcinka DTŚ. Inwestycję sfinansowano głównie z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym; wykorzystano też środki z subwencji drogowej i z budżetu Katowic. Plan budowy ekspresowej trasy łączącej główne miasta aglomeracji górnośląskiej powstał 24 lata temu. Dotychczas zbudowano fragment łączący Katowice, przez Chorzów i Świętochłowice, z Rudą Śląską. Cała trasa (z Katowic do Gliwic) ma być gotowa w 2010 r.

Na powierzchni ronda powstała kopuła. W jej wnętrzu będzie mieścić się galeria katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. W podziemiach kopuły znajduje się centrum zarządzania DTŚ. Bezpieczne poruszanie się w tunelu ma zapewnić m.in. 28 wentylatorów, 24 kamery wewnątrz i 10 na zewnątrz oraz nowoczesna sygnalizacja przeciwpożarowa. W tunelu jest 510 lamp, ich pracą steruje komputer, a natężenie światła w tunelu zależy od tego, jak jasno jest na zewnątrz.

Źródło: portale internetowe



ZAMÓW PRENUMERATĘ
Artykuł zamieszczony 
w "Inżynierze budownictwa", 
luty 2007. 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube