Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modernizacja linii kolejowej Lubartów - Parczew

30.07.2020

Przebudowa peronów, torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz budowa nowych przystanków - to zadania, które zostaną zrealizowane w ramach rewitalizacji linii kolejowej Lubartów - Parczew. Koszt robót to około 90 mln złotych netto.


Prace na odcinku kolejowym Lubartów - Parczew to kolejny etap inwestycji, która ma poprawić jakość i bezpieczeństwo podróżowania pociągami z Lublina w stronę Łukowa.
 

Powstaną dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.


 

Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Pałecznica, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa, Ciecierzyn. Na odcinku z Lubartowa do Parczewa, w tym na stacji Parczew, wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także mosty i wiadukty. Wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów drogowo-kolejowych. Po zakończeniu inwestycji prędkość pociągów osobowych na trasie zostanie zwiększona do 120 km/h.

Zobacz:

Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, to kolejny etap prac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W roku 2017 wykonano prace na odcinku Parczew - Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.
 

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 89,9 mln zł netto. Projekt przewidziany jest do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube