Trasa Ostrołęka – Chorzele jest nieczynna od ponad 18 lat, wymaga więc gruntownej modernizacji. Powstaną nowe stacje i przystanki, kielkadziesiąt kilometrów linii kolejowej, przejazdy i mosty.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe sp. z o. o. podpisały umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Chorzele.
Linia Ostrołęka – Chorzele – nowe stacje i perony
Przebudowane zostaną stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Perony wyposażone będą w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.
Zobacz: Lepsze połączenia kolejowe na Podlasiu
Szybsza i bezpieczniejsza linia Ostrołęka – Chorzele
Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy towarowe do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.
Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Po zakończeniu prac będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Sprawdź: Magistrala Wschodnia