Nowy akumulacyjny zbiornik warstwowy z nierdzewną, karbowaną wężownicą c.w.u. firmy Galmet dostępny jest w wersjach o pojemności od 600 do 2000 litrów.
Zbiornik akumulacyjny jest ważnym elementem systemów grzewczych, odpowiada bowiem za magazynowanie dostarczonego ciepła, spełnia także funkcję stabilizatora temperatury pomiędzy źródłem ciepła a instalacją c.o. Multi-Inox ma szerokie zastosowanie, ponieważ współpracuje z różnego rodzaju kotłami (na drewno, palety, gazowymi oraz olejowymi), a także z systemami służącymi do odzyskiwania ciepła.
Sercem tego typu urządzenia jest wężownica. Multi-Inox ma w sumie trzy takie elementy: wężownicę główną (ze stali nierdzewnej spiralnie pofalowanej do c.w.u.) oraz dwie wężownice dodatkowe wykonane ze stali kotłowej P.235GH: dolną (której zadaniem jest wykorzystanie potencjału solarnego) oraz górną (umożliwiającą szybkie podgrzewanie wody użytkowej).
Konstruktorzy firmy Galmet zdecydowali się na zastosowanie nietypowego rozwiązania. W zbiorniku montowana jest rura pofalowana spiralnie, dzięki czemu w wodzie nie tworzą się, charakterystyczne dla urządzeń z rurą pofalowaną równolegle, tzw. strefy martwe (obszary ze stojącą wodą). Urządzenie charakteryzuje się przez to lepszą wymianą ciepła (strefy martwe mogą powodować pogorszenie wymiany cieplnej, aż o 35%).
Inną ważną właściwością nowego urządzenia jest zdolność do samoczynnego oczyszczania się. Panujące wewnątrz ciśnienie powoduje, że nie odkłada się tam kamień. Spiralnie pofalowana rura wymusza turbulentny przepływ wody, dzięki czemu c.w.u. pozbawiona jest bakterii legionellii. Natomiast duża powierzchnia grzewcza wężownicy w górnym zakresie temperatur wody kotłowej zapewnia wysoką wydajność c.w.u., natomiast niskie temperatury panujące w dolnej części akumulatora umożliwiają uzyskanie niskiej temperatury wody, która wraca do kolektora słonecznego, co w konsekwencji pozwala na efektywne wykorzystanie energii promieni słonecznych. Niska temperatura powrotu jest też korzystna dla kotłów kondensacyjnych, ponieważ umożliwia maksymalne wykorzystanie wartości opałowej paliwa.