Po 11 miesiącach zakończono przebudowę drogi powiatowej nr 2410G Karsin-Czersk. Inwestycja objęła odcinek: granica powiatu chojnickiego – Mokre – Malachin. Łącznie zmodernizowano ponad 6,2 km dróg.
Inwestorem przedsięwzięcia jest Powiat Chojnicki, a generalnym wykonawcą firma Skanska. Łączna wartość projektu wyniosła blisko 9,2 mln zł brutto.
W ramach projektu „Poprawa spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego na terenie powiatu chojnickiego poprzez przebudowę drogi powiatowej Czersk – Karsin – Wiele – Lubnia na odcinku Malachin – granica powiatu”, wykonany został szereg prac remontowych. Roboty drogowe objęły nie tylko wspomnianą modernizację drogi powiatowej, ale również odcinek kanalizacji deszczowej w Mokrem i budowę 260 m drogi DP nr 2613 G Mokre – Gotelp. W ramach przedsięwzięcia Skanska poszerzyła drogi, zbudowała pobocza, zatoczki autobusowe oraz ścieżki rowerowe.
Inwestycję podzielono na trzy odcinki:
– I odcinek – od mostu na rzece Niechwaszcz – km 0+000 do km 3+517. Ta część zadania objęła prace polegające na zfrezowaniu nawierzchni i ułożeniu jej od nowa. Droga została poszerzona do szerokości 5,5 m. Wykonano także pobocza, udrożniono przydrożne rowy oraz wykonano ścieżki korytkowe.
– II odcinek – od miejscowości Mokre (od km 3+517 do km 4+580). W ramach drugiego odcinka, po stronie zachodniej, powstał nowy chodnik o szerokości 2,5 m i długości 1,06 km. Jezdnia została poszerzona do 6 m, a w rejonie skrzyżowań wyznaczono przejścia dla pieszych z obustronnym chodnikiem. Powstały dwie zatoki autobusowe oraz barierki stanowiące urządzenie bezpieczeństwa ruchu. W rejonie skrzyżowania dróg powiatowych, przy zatoce autobusowej usytuowano ogrodzenie segmentowe. Na wlotach do miejscowości Mokre zaprojektowano także elementy spowalniające ruch – wyspy kanalizujące.
– III odcinek wyznaczono od km 4+580 do przejazdu kolejowego przed miejscowością Malachin (do km 6+260). W ramach trzeciej części zadania jezdnia została poszerzona do szerokości 6 m. Powstała także ścieżka rowerowa o długości 1,7 km i szerokości 2,5 m. Na tym odcinku droga powiatowa krzyżuje się z dwiema drogami gminnymi, w związku z tym na pierwszym skrzyżowaniu dokonano korekty istniejącej geometrii oraz wykonano nawierzchnię z betonu asfaltowego. Kolejne skrzyżowanie zostało całkowicie przebudowane.
Projekt został zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 4. Regionalny system transportowy, Działanie 4.1. Rozwój regionalnej infrastruktury drogowej.