Wartość inwestycji, które zgłoszone zostały przez resort infrastruktury do listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) przewyższa dostępne środki.
Minister Infrastruktury informacje tę uzyskał dzisiaj z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Cezary Grabarczyk wystąpił o dodatkowe 3 mld zł, a w zaistniałej sytuacji musi wycofać część propozycji lub obniżyć poziom dofinansowania dla wszystkich projektów.
Źródło (tekst): Parkiet
Oświadczenie GDDKiA w sprawie artykułu „Parkietu” z 03.06.2008r.
W związku z dzisiejszą publikacją „Będą pieniądze na Euro 2102, ale zabraknie na drogi” red. Piotra Dziubaka w Gazecie „Parkiet”, chcielibyśmy zwrócić uwagę na możliwość wprowadzenia w błąd opinii publicznej.
Nie jest prawdziwa teza, jakoby rezygnacja z konsultacji społecznych 14 propozycji projektów do listy projektów indywidualnych PO IiŚ oznaczała brak środków finansowych na przebudowę i wzmacnianie nawierzchni dróg. Są to bowiem działania corocznie umieszczane w budżecie GDDKiA. GDDKiA, jako beneficjent Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zobowiązany został do zweryfikowania wyżej wymienionych projektów pod względem ich zgodności z wymogami przepisów ochrony środowiska. Następnie, jeżeli weryfikacja zostanie pomyślnie ukończona, projekty zostaną poddane konsultacjom społecznym.
Pragniemy zauważyć, iż wycofane z propozycji zmiany listy projektów indywidualnych POIiŚ inwestycje znajdują się również w rządowym Programie Budowy Dróg, w pozycji pt. Wzmocnienia sieci drogowej, a POIiŚ jest tylko jednym ze źródeł finansowania, obok KFD, budżetu państwa oraz środków unijnych.
W przypadku drogi krajowej nr 94 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje i realizuje przetargi, mające na celu realizację projektu przebudowy i wzmocnienia nawierzchni na odcinku Wrocław – Mazurowicz. Początek realizacji inwestycji przewidziany jest na sierpień – wrzesień br. Informacja w artykule może zatem wprowadzać w błąd potencjalnych wykonawców zgłaszających oferty do ogłoszonych przetargów.
Źródło: GDDKiA