13-kilometrową obwodnicę Wyszkowa w ciągu drogi ekspresowej S8 oddano do ruchu 14 listopada 2008 r. Koszt robót budowlanych rozpoczętych wiosną 2006 roku wyniósł ok. 262 mln zł.
Kontrakt współfinansowany w 83% ze środków unijnych, w ramach Funduszu Spójności. Wykonawcą robót było konsorcjum firm Budimex-Dromex S.A. /„Mosty- Łódź” S.A. W grudniu 2008 roku zakończą się również prace przy budowie 19-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej z Radzymina do Wyszkowa.
Informacje ogólne
Droga krajowa nr 8, której częścią jest wybudowany odcinek obwodnicy pełni ważną rolę w ruchu tranzytowym w układzie krajowym i międzynarodowym jako cześć polskiego odcinka drogi międzynarodowej nr E-67 (Republika Czeska – Polska – kraje bałtyckie).
Inwestycja jest zlokalizowana w centralnej części województwa mazowieckiego w powiecie wyszkowskim na obszarze gmin: Zabrodzie, Wyszków, Brańszczyk oraz miasta Wyszków.
Parametry drogi trasy:
– klasa drogi S (droga ekspresowa dwujezdniowa )
– prędkość projektowa 100 km/h
– szerokość pasa ruchu 3,50 m
– liczba pasów ruchu 2×2 dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z pasem dzielącym pośrodku
– szerokość pasa dzielącego 4,00 m (łącznie z opaskami)
– szerokość pasa postoju awaryjnego 2,50 m
– opaski wewnętrzne 2 x 0,50 m
– szerokość pobocza gruntowego 1,25 m
– dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN
W ramach kontraktu wykonano:
• most przez rzekę Bug długości 600m (dwa mosty – pod każdą jezdnię oddzielny obiekt)
• 3 węzły drogowe:
– „Lucynów” (na włączeniu obwodnicy do istniejącej DK nr 8, przejście drogi głównej nad linią kolejową)
– „Skuszew” (skrzyżowanie z drogą krajową nr 62 Wyszków-Łochów))
– „Turzyn” (na włączeniu obwodnicy do istniejącej DK nr 8)
• 7 wiaduktów drogowych
• 3 przejścia ekologiczne
• 21,6 km dróg dojazdowych
• zamontowano ekrany akustyczne o długości 518 m (węzeł „Lucynów”).
Źródło: GDDKiA