Weszły w życie nowe przepisy dotyczące wymagań dla ogrodzeń lotnisk oraz wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz publicznego.
Przepisy nowych rozporządzeń weszły w życie 22 listopada 2019 r. Co się zmieniło?
Fot. Pixabay / nextvoyage
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 października 2019 r. w sprawie wymagań dla ogrodzeń lotnisk użytku publicznego (Dz.U. z 2019 r. poz. 2155)
Rozporządzenie określa wymagania, jakim powinno odpowiadać ogrodzenie lotnisk użytku publicznego. Kwestia ta była dotychczas uregulowana w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 13 sierpnia 2018 r. w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego podlegających obowiązkowi certyfikacji (Dz.U. poz. 1661), które straciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. Nowe rozporządzenie powiela wymagania określone w poprzednim akcie prawnym.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 października 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. z 2019 r. poz. 2152)
Niniejsze rozporządzenie nowelizuje rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 czerwca 2018 r. w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1208). Zmiany mają na celu poprawę efektywności i bezpieczeństwa operacji lotniczych oraz dostosowanie lotnisk do wprowadzanych w życie nowych rozwiązań i ułatwień technologicznych w lotnictwie cywilnym.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 października 2019 r. w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. z 2019 r. poz. 2156)
Rozporządzenie określa wymagania techniczne i eksploatacyjne w stosunku do lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji. Regulacja precyzuje wymagania dla lotnisk posiadających drogę startową o nawierzchni sztucznej, lotnisk z drogą startową bez nawierzchni sztucznej oraz lotnisk dla śmigłowców. Niniejsze rozporządzenie zastępuje dotychczas obowiązujące rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 czerwca 2018 r. o tym samym tytule (Dz.U. poz. 1210), które straciło moc na skutek zmiany upoważnienia ustawowego.
Aneta Malan-Wijata
Polecamy też:
- Port Pyrzowice: najwyższa wieża ruchu lotniczego oddana
- Program inwestycyjny dla Katowice Airport
- Warunki użytkowania dźwigów w rejonie lotniska