1 lipca br. Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał decyzję o pozwoleniu na budowę drogi ekspresowej S2 od węzła Konotopa do węzła Lotnisko, trasa stanowi zachodni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy.
Na drogę będzie można wjechać przez węzły Al. Jerozolimskie, Opacz i Al. Krakowska. Południowa Obwodnica Warszawy będzie trasą trzypasmową. Wybudowane zostaną również następujące obiekty inżynierskie:
- 1 tunel kolejowy,
- 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej,
- 3 wiadukty w ciągu łącznic,
- 7 przejść poprzecznych nad lub pod drogą,
- 2 kładki dla pieszych.
Zgodnie z zaleceniami „Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko drogi ekspresowej nr S2, odcinek Konotopa – Lotnisko”, w projekcie budowlanym zostały zaprojektowane urządzenia ochrony środowiska:
- ekrany akustyczne w formie ścian przeciwhałasowych oraz wałów i skarp ziemnych, chroniące zwartą zabudowę mieszkaniową przed hałasem drogowym,
- obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów, chroniące otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb,
- rowy trawiaste, osadniki i zbiorniki, oczyszczające wody spływające z drogi,
- zastawki awaryjne na wylotach zbiorników, zapobiegające przedostawaniu się substancji z ewentualnie uszkodzonych samochodów do cieków wodnych,
- bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, umożliwiające swobodny ruch dzikich zwierząt,
- obustronne wygrodzenie drogi, zapobiegające próbom przekroczenia drogi przez zwierzęta i ludzi.
Budowa południowej obwodnicy Warszawy rozpocznie się jeszcze w lipcu. Planowany termin zakończenia robót to sierpień 2012 r.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA, PRM Mosty-Łódź S.A., PUT Intercor Sp. z o.o.
Wartość inwestycji to 908 mln zł.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA, PRM Mosty-Łódź S.A., PUT Intercor Sp. z o.o.
Wartość inwestycji to 908 mln zł.
źródło: Ministersto Infrastruktury