Oferta opiewająca na 313 mln zł została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 9 km obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu dróg krajowych nr 50 i 79.
Chętnych do realizacji inwestycji było osiem firm i konsorcjów, które wyceniały kontrakt na: od 268 do 427 mln zł, przy kosztorysie zamawiającego opiewającym na 349 mln zł. Najtańsza ze złożonych ofert została odrzucona z uwagi na nieprzedłużenie przez wykonawcę wadium. Oferta uznana za najkorzystniejszą należy do firmy Intecor.
Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj”, w którym wykonawcy optymalizują rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponują technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę.
W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowana była poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu. Przy wyborze brana była oferowana cena, termin wykonania i okres gwarancji. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowany termin zakończenia robót to połowa 2019 r.
Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu DK79 o długości ok. 5 km oraz DK50 długości ok. 4 km.
Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie miała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.
Wybudowane zostaną:
– 3 węzły drogowe: „Kąty”, „Marianki” i „Stadion”,
– ciągi pieszo-rowerowe,
– obiekty inżynierskie,
– urządzenia ochrony środowiska,
– odwodnienie,
– drogi obsługujące tereny przyległe,
– urządzenia infrastruktury podziemnej.
W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu, w zakresie m.in.:
– nawierzchni,
– poboczy,
– elementów BRD.
Źródło: GDDKiA