Węzeł Szczecin Dąbie (Tczewska) dzisiaj został oddany ruchu. Jest to nowe połączenie prawobrzeżnych dzielnic Szczecina i terenów inwestycyjnych z autostradą A6.
W ramach prowadzonych prac powstał węzeł typu półkoniczyna z dwoma wiaduktami nad autostradą oraz przebudowano w 2 etapach wykonany z poniemieckich płyt betonowych odcinek autostrady o długości 2,7 km. Zadanie realizowano w porozumieniu z Miastem Szczecin, które wykonywało drogę stanowiącą dojazd do węzła.
Jest to inwestycja powiązana z realizowaną przez Miasto Szczecin budową ulicy Nowoprzestrzennej stanowiącej dojazd do węzła oraz połączenie z terenami inwestycyjnymi Trzebusz – Dunikowo. Oddanie do ruchu tej inwestycji oznacza również zmiany w układzie komunikacyjnym – wjazd od strony miejscowości Wielgowo na węzeł Rzęśnica zostanie zamknięty, a łącznica na węźle Rzęśnica w kierunku Świnoujścia zostanie poszerzona do dwóch pasów ruchu.
Fot. Mateusz Grzeszczuk
W drugim etapie do końca lipca planowane jest zamknięcie skrzyżowania drogi S3 z ulicą Goleniowską, a do końca września wykonanie pasa włączenia na węźle Rzęśnica od strony DW 142 w kierunku na Szczecin. Dzięki temu przejazd przez odcinek, na którym często tworzą się korki w okresie wakacyjnym będzie płynniejszy i bezpieczniejszy. Budowa węzła rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku.
W ramach realizowanych prac został wyburzony wiadukt w ciągu ulicy Tczewskiej i w jego miejsce powstały dwa wiadukty nowego węzła. Wybudowano łącznicę węzła, powstała ścieżka rowerowa w jego obrębie, przebudowano również w 2 etapach wykonany z pochodzących z lat 30. ubiegłego wieku płyt betonowych odcinek autostrady A6 długości około 2,7 km. Prace kosztowały około 38 mln zł, w tym sam węzeł – ok. 17 mln.
Źródło: GDDKiA