Za niespełna 35 mln zł netto Skanska wykona budynek biurowo-naukowy dla Instytutu Lotnictwa. Budowa warszawskiego Centrum Innowacyjnych Technologii Lotniczych i Kosmicznych (CITLiK) będzie realizowana w dwóch etapach i zakończy się latem 2014 r.
W ramach inwestycji Skanska zrealizuje budynek biurowo-naukowy CITLiK o wysokości prawie 18 m i powierzchni całkowitej ponad 10 tys. m² wraz z przyłączami i infrastrukturą towarzyszącą.
W rzucie budynek przypomina literę H, w której pomieszczenia reprezentacyjne zlokalizowane będą w części środkowej, oflankowanej z obu stron budynkami mieszczącymi pomieszczenia do pracy. Obiekt powstanie przy alei Krakowskiej w dzielnicy Włochy. Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach. Prace rozpoczną się od budowy części zachodniej budynku oraz rozbiórki istniejących obiektów, potem będą budowane poszczególne skrzydła obiektu. Do końca lipca 2013 r. powstanie budynek czterokondygnacyjny o powierzchni 4052 m².
W II etapie powstanie środkowa i wschodnia część budynku. – Będzie to budynek czterokondygnacyjny, a jego powierzchnia wyniesie 6874,90 m². Ten etap zrealizujemy do końca czerwca 2014 r. – mówi Tomasz Mastej, dyrektor Zespołu Projektów, Skanska.
Prace obejmą wykonanie instalacji wewnętrznych, przyłączy i mediów, wyposażenie pomieszczeń biurowych, budowę dojazdu i dróg wewnętrznych oraz zagospodarowanie terenu z budową ogrodzenia wraz z niezbędnymi pracami branżowymi, m.in. wodno-kanalizacyjnymi, energetycznymi i elektrycznymi.
Budynek Instytutu Lotnictwa pełnił będzie funkcje biurowe. Mieścić się tu będzie dyrekcja Instytutu oraz laboratoria (biura projektowe). Znajdą się tu także sale konferencyjne, wykładowe i audytorium. Uzupełnieniem tych funkcji będzie stołówka zlokalizowana na parterze i dostępna dla wszystkich pracowników instytutu.
Instytut Lotnictwa jest państwową jednostką badawczo-rozwojowa istniejącą od 1926 r. z siedzibą w Warszawie. Działalność placówki skupia się na świadczeniu usług projektowych, inżynierskich i badawczych w zakresie lotnictwa i kosmonautyki. Instytut prowadzi współpracę międzynarodową z krajami Unii Europejskiej i transatlantycką w zakresie: silników lotniczych, ekologii, aerodynamiki, konstrukcji lotniczych i badań materiałowych.