Nowoczesne materiały i technologie związane z utrzymaniem mostów betonowych

Norma PN-EN 1504-3 rozróżnia dwie klasy materiałów przeznaczonych do napraw konstrukcyjnych (klasy R4 i R3) oraz dwie klasy materiałów do napraw niekonstrukcyjnych (klasy R2 i R1). Naprawy konstrukcyjne odnoszą się do wypełniania ubytków i reprofilacji elementów nośnych konstrukcji z betonu. Naprawy niekonstrukcyjne dotyczą elementów osłonowych, działowych i drugorzędnych, na które działa wyłącznie obciążenie ich ciężarem własnym, i które nie mają istotnego znaczenia dla bezpieczeństwa konstrukcji jako całości. W przypadku obiektów mostowych mamy do czynienia wyłącznie z naprawami konstrukcyjnymi.

Sprężanie konstrukcji – rozwiązania nowe i najnowsze

Większa dostępność oraz dynamiczny wzrost popularności technologii sprężania w ostatnich latach spowodowały budowę setek konstrukcji z zastosowaniem nowychrozwiązań technicznych. Jednocześnie wielu projektantów, dostawców, wykonawców oraz ich partnerów na placach budów, a także inżynierów i pracowników, o niewielkim doświadczeniu, zetknęło się ze sprężaniem. W związku z tym, że ta technologia jest wciąż nowa w zakresie projektowania i wykonawstwa warto zwracać uwagę na jej specyfikę oraz na zasady dobrej sztuki budowlanej.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in