26 października br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na przebudowę drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej (S-7) na odcinku Grójec-Białobrzegi oraz na budowę drogi ekspresowej S-69 Bielsko-Biała – Żywiec- Zwardoń na odcinku Szare-Laliki.
Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec-Białobrzegi ma potrwać 19 miesięcy, a jej koszt szacowany jest na ponad 494 mln zł. Realizacja ta obejmuje m. in. dobudowę drugiej jezdni po stronie zachodniej na odcinku 17,8 km, budowę 6 wiaduktów drogowych, 9 mostów drogowych, 6 kładek dla pieszych. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o.
Przebudowa drogi na odcinku Grójec-Białobrzegi to ostatni etap projektu połączenia Warszawy i Radomia drogą dwupasmową. Modernizowany odcinek jest częścią drogi krajowej nr 7 łączącej porty Trójmiasta z południem Polski i Europą Południową.
Przedmiotem drugiej podpisanej umowy jest budowa drogi ekspresowej S-69 na odcinku Szare – Laliki o długości 4,7 km wraz z kompleksowo wyposażonym tunelem o długości 670 m. Czas realizacji kontraktu: budowa tunelu – 24 miesiące, budowa drogi ekspresowej – 12 miesięcy. Wykonawcą jest konsorcjum firm: BOGL a KRYSL, kom. Spol. (Czechy) i DOPRASTAV (Słowacja). Inwestycja pochłonie 391,5 mln zł. Kontrakty finansowane są z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Źródło (tekst): GDDKiA, Ministerstwo Transportu