17 czerwca w przedstawicielstwie Urzędu Marszałkowskiego we Włocławku zostały podpisane umowy na budowę autostrady A1 Toruń – Kowal. Za realizację 64-kilometrowego odcinka odpowiada Bydgoski Oddział GDDKiA.
A1 od Torunia do Kowala została podzielona na 3 odcinki:
1. Czerniewice – Odolion (11,4 km)
2. Odolion – Brzezie (23 km)
Otwarcie ofert na budowę odcinków 1 i 2 nastąpiło 01.04.2010 r. Oferty (10) złożyły konsorcja firm m.in.: hiszpańskich, niemieckich, polskich, czeskich, austriackich i irlandzkich. Kosztorys przewidywał, że wartość kontraktu wyniesie 1601 mln zł.
Wykonawcą odcinków 1 i 2 będzie polsko-irlandzkie konsorcjum, z liderem SRB Civil Engineering Ltd, które złożyło najniższą ofertę – 934 mln zł.
3. Brzezie – Kowal (29,5 km)
Otwarcie ofert na budowę odcinka 3 nastąpiło 22.03.2010 r. Oferty (9) złożyły konsorcja firm hiszpańskich, portugalskich, niemieckich, polskich i austriackich. Kosztorys przewidywał, że wartość kontraktu wyniesie 1 371 mln zł.
Wykonawcą odcinka będzie polsko-irlandzkie konsorcjum, z liderem PBG S.A., które złożyło najniższą ofertę – 857 mln zł.
Terminy realizacji autostrady A 1 Toruń – Kowal (wszystkich 3 odcinków):
Planowany początek prac: lipiec 2010 r. Oddanie do ruchu: 2012 r.
Informacje techniczne: Odcinek 1: Czerniewice – Odolion: przekrój drogi 2×2, liczba obiektów ( wiadukty, przejścia dla zwierząt itd. ) – 13. Odcinek 2: Odolion – Brzezie: przekrój drogi 2×2, liczba obiektów -18. Odcinek 3: Brzezie – Kowal: przekrój drogi 2×2, liczba obiektów – 27.
Źródło: GDDKiA