W rzeszowskim Oddziale GDDKiA podpisano umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza (DK4) do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka).
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A. oraz WARBUD S.A. Wartość umowy to 342 566 799,40 zł brutto. Czas na wykonanie zadania: 34 miesiące. Inwestycja realizowana będzie systemem „optymalizuj + projektuj + buduj”. To pierwsza umowa na zadanie, którego realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020.
Nowy odcinek S19 będzie stanowił kolejną część tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Pozwoli m.in. na zaoszczędzenie czasu, odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych i centrum miasta oraz zwiększy bezpieczeństwo. Podróżujący na kierunkach północ – południe i zachód – południe będą mogli skorzystać z nowego odcinka S19 i autostrady A4 dzięki czemu ominą centrum Rzeszowa.
Zakres budowy
Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) będzie miał długość 6,3 km. Zaprojektowany został w powiązaniu z zrealizowanym odcinkiem S19 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza od północy oraz z planowanym odcinkiem tej drogi od strony południowej w. Rzeszów Południe – Barwinek.
Wykonawca będzie miał 34 miesiące na zrealizowanie zamówienia, w tym 14 miesięcy na zaprojektowanie (opracowanie Projektu Budowlanego, Projektu Wykonawczego, Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) i 20 miesięcy na budowę (z wyłączeniem okresów zimowych).
DANE TECHNICZNE |
|
Klasa techniczna |
S |
Prędkość projektowa |
100 km/h |
Ilość jezdni |
2 (2X2) |
Szerokość pasa ruchu |
3,50 m |
Nawierzchnia |
bitumiczna |
Obciążenie dopuszczalne osi |
115 kN/oś |
Zakres robót obejmuje m.in.:
– budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o długości około 6,307 km;
– budowę węzła drogowego Kielanówka;
– budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego;
– budowę obiektów inżynierskich;
– budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej);
– oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
– przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy;
– wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
– uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Źródło: GDDKiA