Umowa na kolejne 22 km autostrady A4 Radymno-Korczowa

05.11.2009

Ostatni odcinek autostrady A4 przed granicą z Ukrainą powstanie do kwietnia 2012 roku.

Wykonawcą prac będzie firma J&P AVAX z Grecji. Wartość umowy to 818,5 mln zł. Nowy odcinek A4 będzie objęty dziesięcioletnim okresem gwarancji.
4 listopada br. w siedzibie rzeszowskiego Oddziału GDDKiA podpisana została druga już umowa na realizację autostrady A4 na Podkarpaciu, na odcinek Radymno-Korczowa (gr. państwa). Ten odcinek autostrady A4, podobnie jak odcinek Jarosław (W.Wierzbna)-Radymno, realizowany będzie systemem „Projektuj i Buduj”. Systemem, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie. Dzięki temu inwestycja realizowana jest w szybszym tempie.
Autostrada A4 na tym odcinku zostanie wyposażona w dwie jezdnie o przekroju poprzecznym 2×2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2×3. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych, uzyskania w imieniu inwestora wymaganych decyzji administracyjnych oraz wykonania robót budowlanych.
 
Budowa autostrady obejmie:
– budowę dwupoziomowego węzła drogowego „Korczowa”,
– budowę 12 dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę,
– budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (mostów, wiaduktów, estakady, przejść dla zwierząt, przejazdów gospodarczych). 
 
Obiekty w ciągu autostrady:
– 6 wiaduktów o łącznej długości 205,04m, w tym 2 wiadukty z przejściem dla dużych i średnich zwierząt,
– 4 mosty o łącznej długości 564,0 m, wraz z przejściem dla dużych i średnich zwierząt o wymiarach 10,0 x 5,0 m,
– 1 estakada o długości 183,0 m, z przejściem dla dużych i średnich zwierząt.
 
Obiekty nad autostradą:
– 9 wiaduktów o łącznej długości 589,39 m,
– 1 wiadukt z przejściem górą dla dużych i średnich zwierząt o długości 65,0 m,
– 16 przepustów dla małych zwierząt i płazów o wymiarach 3,0 x 1,5 m,
– budowę systemu odwodnienia (w tym. m.in. budowę przepustów pod autostradą, drogami poprzecznymi i dojazdowymi oraz budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej),
– budowę 2-ch miejsc obsługi podróżnych: MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice (z wyłączeniem obiektów komercyjnych),
– a także budowę placu poboru opłat (PPO) zlokalizowanego w ciągu trasy zasadniczej, budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska (w tym: ekranów akustycznych o długości około 420,0 m, zieleni izolacyjnej, separatorów, zbiorników ekologicznych), budowę i przebudowę istniejących dróg (krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych) w zakresie usunięcia kolizji i utrzymania ich ciągłości, w tym budowę nowych skrzyżowań i rond, budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej.
 
Źródło: GDDKiA
 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in