![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2011/05/kons1_a.jpg)
Konstrukcje z drewna klejonego – analiza przyczyn awarii i katastrof
Niezawodność konstrukcji, tzn. zdolność bezawaryjnego funkcjonowania w przewidzianym, projektowanym okresie użytkowania, jest podstawowym kryterium projektowania, wykonawstwa i eksploatacji obiektu.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2010/05/Stawianiekonstrukcji.jpg)
Konstrukcja stalowa na lotnisku we Wrocławiu
Pierwsze elementy konstrukcji stalowej nowego terminalu zamontowane. Na wrocławskim lotnisku zaczęło się mocowanie dźwigarów dachowych. Ważąca 2 tysiące ton konstrukcja stalowa obiektu będzie stawiana przez ponad pół roku.
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2008/09/schock.jpg)
Energooszczędność konstrukcjach stalowych
Mostkami cieplnymi nazywamy miejsca w przegrodach budynku, które charakteryzują się większą, niż w ich pozostałej części, gęstością strumienia ciepła, spowodowaną m.in. zastosowaniem materiału o większej przewodności cieplnej niż w pozostałej części przegrody („materiałowy mostek cieplny”).
![](https://inzynierbudownictwa.pl/wp-content/uploads/2008/09/most-drogowy.jpg)
Konstrukcje z drewna klejonego wzmacniane włóknami
Dążenie do jak najbardziej efektywnego wykorzystania materiału jest zjawiskiem dosyć powszechnym. Zagadnienie to nie ominęło również konstrukcji stosowanych od wieków, a wykonywanych z naturalnego materiału, jakim jest drewno, którego wadą są ograniczenia co do maksymalnych wymiarów przekroju elementów oraz możliwości wykonywania elementów o znacznych rozpiętościach.