PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią umowę na przebudowę linii kolejowej nr 7 między Otwockiem a Pilawą.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią i zarazem ostatnią z zasadniczych umów na przebudowę linii numer 7 pomiędzy Otwockiem a Pilawą. Koszt przebudowy odcinka to prawie 480 mln zł.
W ramach zadania zmodernizowanych zostanie 26 km torów wraz z siecią trakcyjną. Na całym odcinku dobudowany będzie drugi tor. Przebudowane zostaną perony na 3 stacjach i 6 przystankach. Wymienionych będzie 87 rozjazdów, a na 12 przejazdach kolejowo-drogowych wymienione zostaną urządzenia bezpieczeństwa. Na trasie powstanie 5 nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne dla samochodów. Pozostałe istniejące wiadukty kolejowe zostaną przebudowane.
Po modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina pociągi na tej trasie będą mogły kursować z prędkością 160 km/h. Przejazd skróci się do około 1,5 godziny. Pasażerowie skorzystają z nowych, w pełni wyposażonych i dostosowanych dla niepełnosprawnych peronów. Większy komfort podróżowania zapewnią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, system megafonowy i wyposażone w windy przejścia podziemne. Sprawny przejazd na trasie zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe skrzyżowania bezkolizyjne.
Podpisana została także umowa na opracowanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem decyzji administracyjnych dla modernizacji odcinka Warszawa–Otwock.
W ramach inwestycji ma powstać m.in. nowy przystanek kolejowy w Warszawie, przy ul. Wiatracznej. Przebudowane zostaną też perony na 11 stacjach i przystankach. Na linii pojawią się 3 nowe skrzyżowania bezkolizyjne, a 5 przejazdów kolejowo-drogowych będzie zmodernizowanych. Wybudowany zostanie też trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych. Przewidywane jest też podniesienie prędkości pociągów.
Fot. Mykola Mazuryk – Fotolia.com
Przebudowa odcinka Otwock–Pilawa obejmuje:
– 3 zmodernizowane stacje i 6 przystanków,
– 12 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych,
– 26 km dobudowanego toru i zmodernizowanie 26 km drugiego toru,
– 5 nowych przejść podziemnych,
– 6 przebudowanych wiaduktów kolejowych,
– 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne,
– 87 wymienionych rozjazdów.
Całość inwestycji na trasie Lublin–Otwock to:
– 77 zmodernizowanych peronów na 34 stacjach i przystankach,
– 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z 16 windami,
– 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej,
– 383 nowe rozjazdy,
– 71 przebudowanych obiektów inżynieryjnych,
– 3 nowe Lokalne Centra Sterowania w Pilawie, Dęblinie i Lublinie,
– 68 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych.
Źródło: MIiB