STRABAG Sp. z o.o. zakończył zasadnicze prace budowlane na 19-kilometrowym odcinku drogi S3 ze Skwierzyny do Międzyrzecza wraz z położoną poza trasą szybkiego ruchu obwodnicą Skwierzyny. Przekazanie budowy inwestorowi odbyło się 15 maja. Ukończenie tego odcinka pozwoli kierowcom przejechać ekspresówką ze Szczecina aż do Sulechowa.
Na realizację zadania STRABAGmiał 25 miesięcy, wyłączając z tego okres zimowy. W tym czasie wykonawca, oprócz fragmentu nowoczesnej trasy szybkiego ruchu, wybudował 27 obiektów mostowych, a, ze względu na charakterystykę terenu, przez który przebiega trasa, aż 11 przejść dla zwierząt. W przebiegu trasy powstały liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy oraz do terenów rolnych i leśnych. W ramach przedsięwzięcia wykonano również budowę obwodu utrzymania drogowego oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu, w tym naftociągów dalekosiężnych.
Podczas prac STRABAG wykonał ponad 2 mln m³ robót ziemnych, co stanowi równowartość 83 tys. wagonów kolejowych z piaskiem, zużytych do budowy nasypów. Przy pracach budowlanych wykorzystano także około 352 tys. ton masy bitumicznej, jaką w większości zapewniła przeniesiona specjalnie w rejon prac należąca do koncernu wytwórnia.Taki zabieg pozwolił znacząco przyspieszyć prace i ukończyć budowę w terminie.
Budowę drogi S3 ze Skwierzyny do Międzyrzecza spółka STRABAG rozpoczęła w lipcu 2011 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Zielonej Górze.W tym samym czasie trwały także prace na sąsiadującym odcinku S3 od Gorzowa Wielkopolskiego do Skwierzyny. Połączenie obu i oddanie do użytku 15 maja br. pozwoliło na uzupełnienie brakującego fragmentu ekspresówki oraz płynny ruch pomiędzy miastami województwa lubuskiego.
KONTRAKT W LICZBACH
Wartość Kontraktu: 425 mln zł
Czas trwania kontraktu: 25 miesięcy
Wykopy: 898 000 m3
Nasypy: 2 080 806 m3
Wymiany gruntów: 225 000 m3
Podbudowa z kruszywa: 558 665 m2
Masy bitumiczne: 352 000 t