Wykonawstwo prac geoinżynieryjnych w ścisłym centrum miasta niejednokrotnie stanowi dzisiaj spore wyzwanie zarówno na etapie projektowania, jak i późniejszego wykonawstwa.
Maksymalne wykorzystanie działki, duża wymagana głębokość wykopu z uwagi na parking podziemny oraz mała uciążliwość wykonawstwa dla otoczenia są niejednokrotnie warunkami brzegowymi przy projektowaniu. Zaprojektowanie odpowiedniego zabezpieczenia wymaga od projektanta obszernej wiedzy z dziedziny wykonawstwa i znajomości dostępnych technologii łącznie z wiedzą na temat ich wartości. Z uwagi na powyższe, najrozsądniejszym rozwiązaniem problemu jest zlecenie zaprojektowania specjalistycznej firmie geotechnicznej zajmującej się zarówno projektowaniem, jak i wykonawstwem.
Tak też postąpiono przy budowie stacji Świętokrzyska dla II linii metra w Warszawie. Firma Segar zaprojektowała i wykonała zabezpieczenia wykopów w ścisłej zabudowie miejskiej dla wyjść z ww. stacji. Zabezpieczenie zostało zaprojektowane w technologii ścianki berlińskiej z koniecznym dwupoziomowym system rozparć. Konieczność zastosowania systemu rozparć ma na celu zarówno zmniejszenie wartości momentów zginających w konstrukcji ściany oporowej, jak i zminimalizowanie jej ugięcia do wartości maksimum 1 cm, co ma bezpośredni wpływ na osiadanie budowli w sąsiedztwie wykopu. Założenie to jest zawsze warunkiem brzegowym i praktycznie nieosiągalnym w przypadku stosowania konstrukcji pracujących wspornikowo. Dodatkowo nad istniejącymi tunelami zaprojektowano ruszt stalowy zawieszony na sąsiednich palach i systemie rozparć, którego konieczność zastosowania wynikała z braku możliwości osiągnięcia wymaganej głębokości pogrążenia kształtowników stalowych, związanej z obudową tunelu istniejącej linii metra.