Dzięki 22-kilometrowej, nowej trasie ekspresowej, która jest kontynuacją Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8, znacznie skróci się czas przejazdu między Oleśnicą a stolicą regionu i odciążony zostanie północno-wschodni wjazd do miasta.
Cały dolnośląski odcinek trasy S8 z Wrocławia do Sycowa w niedalekiej przyszłości stanie się częścią budowanej już w całości drogi ekspresowej S8 z Wrocławia do Warszawy. W ciągu drogi S8 znajdują się 3 węzły drogowe: Psie Pole – połączenie z AOW, Łozina oraz Dąbrowa – wpięcie w Obwodnicę Oleśnicy (S8). Na trasie wybudowano 16 mostów i wiaduktów drogowych oraz kilkadziesiąt przepustów dla zwierząt. W celu zabezpieczenia przed hałasem okolicznych domów oraz obszarów przyrodniczych wykonano ekrany akustyczne o łącznej długości ok. 10 km. Ponadto dla bezpieczeństwa kierowców zamontowane zostały osłony przeciwolśnieniowe, a trasa na całej długości została ogrodzona.
Trasa została wybudowana w niespełna 2 lata za ok. 565 mln zł, czyli za 50% kosztorysu inwestorskiego.
Budowa drogi ekspresowej S8 jest finansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość drogi wybudowanej z Wrocławia do Oleśnicy wynosi ok. 565 mln zł, całkowita wartość trasy z Wrocławia do Sycowa wynosi ok 1,2 mld zł. Dofinansowanie z POIiŚ to kwota ok. 980 mln zł.
Cała dolnośląska droga S8 z Wrocławia do Sycowa (granicy woj. dolnośląskiego) zostanie uruchomiona w listopadzie br.
Źródło: GDDKiA