W przetargu na modernizację linii kolejowej z Tłuszcza do Ostrołęki najkorzystniejsza okazała się oferta konsorcjum firm NDI z Sopotu i hiszpańskiej Balzoli opiewająca na kwotę 11 733 425 zł brutto. Rozpoczęcie prac ma nastąpić w lipcu i potrwa do końca listopada br.
Oferta konsorcjum była najtańsza z 12 ofert, które wpłynęły do przetargu. Inwestycja realizowana jest na zlecenie Polskich Linii Kolejowych. Na wykonanie podstawowego zakresu prac zamawiający przeznaczył 14 760 tys. zł brutto.
Zakres inwestycji obejmie:
– przygotowanie niezbędnej dokumentacji projektowej,
– wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej,
– uzyskanie koniecznych decyzji administracyjnych,
– wykonanie prac w systemie „zaprojektuj i zbuduj”,
– opracowanie dokumentacji powykonawczej.
Parametry linii po modernizacji przyspieszą ruch pociągów do prędkości 100 km/h na odcinku Tłuszcz-Wyszków oraz 120 km/h na odcinku Wyszków-Ostrołęka. O modernizację linii zabiegała Elektrownia Ostrołęka, która planuje budowę nowego bloku energetycznego. Zamówienie zostanie sfinansowane ze środków Funduszu Kolejowego i ze środków własnych PKP.
Modernizacja linii kolejowej jest kolejną realizacją konsorcjum NDI-Balzola. Obecnie wspólnie prowadzona jest również przebudowa katowickiego rynku. Projekt zakłada przebudowę torów tramwajowych, zmianę lokalizacji przystanków i budowę mostu nad Rawą. Zakres prac obejmuje też przebudowę układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek w Katowicach. Wartość inwestycji wynosi 28 mln zł.