Spółka Echo Investment rozbuduje wrocławski Pasaż Grunwaldzki. Jedno z największych centrów handlowych w regionie zyska około 10 000 mkw. powierzchni handlowej.
W nowej części Pasażu Grunwaldzkiego, która powstanie na miejscu obecnego parkingu naziemnego pomiędzy ulicami Reja i Szczytnicką, znajdą się przede wszystkim sklepy renomowanych marek odzieżowych. Tym samym oferta centrum uzupełniona zostanie o strefę premium. Obiekt zyska około 50 nowych sklepów. Pojawią się nowe restauracje z serwisem kelnerskim oferujące kameralną atmosferę. Zaplanowano także klub fitness i kręgielnię.
Rozbudowany Pasaż Grunwaldzki będzie dysponował 162 000 mkw. powierzchni całkowitej i 62 000 mkw. powierzchni handlowej. Liczba miejsc postojowych na parkingu zwiększy się do 1 700.
Koncepcję architektoniczną wykonała renomowana pracownia APA – Kuryłowicz & Associates. Regularna bryła nowej części obiektu została rozbita na trzy niezależne formy. Przestrzeń publiczna pasażu handlowego łączy się ze strefą wejściową (narożnik ulic Marii Curie-Skłodowskiej i Mikołaja Reja) i przestrzenią istniejącego już Pasażu Grunwaldzkiego. Nowa część to trzykondygnacyjny pasaż handlowy doświetlony światłem naturalnym. Na parterze nowy pasaż ma formę placu miejskiego. Połączenie przestrzeni publicznej parteru z piętrem pierwszym i drugim odbywa się za pomocą schodów ruchomych. Bezpośrednio z tej przestrzeni zapewniono dostęp do lokali handlowych. Całość podkreślają uwydatnione słupy konstrukcyjne, nowoczesne witryny sklepowe i szklane balustrady. Spójność wnętrza podkreśla oświetlenie liniowe nad galeriami. Elementem zamykającym całość jest przestrzenny szklany dach w formie świetlika o nowoczesnej strukturze.
Inwestor, który dysponuje już pozwoleniem na budowę, planuje rozpoczęcie prac w III kwartale 2012 roku. Zakończenie inwestycji przewidziano na koniec 2013 roku.