W czerwcu ruszył międzynarodowy konkurs na projekt panelu fasadowego. Organizatorzy poszukują unikalnego projektu zainspirowanego kamieniem.
Architekci, projektanci, designerzy i specjaliści dziedzin pokrewnych, jak również studenci i grupy robocze (np. biura architektoniczne, agencje kreatywne) z całej Europy mają szansę zmierzyć się z nietypowym wyzwaniem. Idąc krok dalej niż odtwarzanie form istniejących w przyrodzie, uczestnicy mają za zadanie twórczo je przetworzyć: liczy się przede wszystkim oryginalność interpretacji.
Hasło należącej do Grupy ROCKWOOL firmy ROCKPANEL – „Zmień wizję w projekt” – stało się także mottem nowatorskiego konkursu z dziedziny designu, który potrwa od czerwca do 31 sierpnia tego roku. Celem jest zaprojektowanie nowego produktu ROCKPANEL, inspirowanego wyglądem kamienia. Pod uwagę brane będą m.in. wyjątkowy wygląd, estetyka i kolorystyka – ROCKPANEL poszukuje projektu, który wyznaczy nowe standardy w zakresie funkcjonalnego i dobrze przemyślanego designu.
Design w praktyce
ROCKPANEL Product Design Award to nie tylko nagrody pieniężne. Zwycięski projekt zostanie bowiem włączony do nowej oferty firmy na rok 2014. Poszerzenie już i tak bogatego asortymentu o nowe koncepcje wzornicze ma za zadanie jeszcze lepiej dopasować produkty ROCKPANEL do potrzeb i trendów, które determinują przyszłość architektury. Wytrzymałe i jednocześnie elastyczne panele fasadowe z bazaltowych skał wulkanicznych dają wielkie pole do popisu: to unikatowe połączenie zalet drewna i skały.
Jury i kryteria oceny
Projekty będą oceniane przez międzynarodowe jury, składające się z ekspertów w dziedzinach związanych z designem, architekturą oraz tworzeniem nowatorskich materiałów budowlanych, między innymi: Luc Nooijen – architekt z biura Architecten Aan de Maas, Maastricht (Holandia); Heike Klussmann– profesor sztuk wizualnych i architektury Uniwersytetu Kassel, członkini zespołu BlingCrete, Berlin (Niemcy); John Relsu – dyrektor działu opracowywania produktów ROCKPANEL, Roermond (Holandia).
W trakcie oceny projektów jako główne kryteria jury będzie brało pod uwagę: unikalność i kreatywne podejście do projektu, wygląd, możliwość wykorzystania, oryginalność formy, popularność w społeczności ROCKPANEL, np. w serwisach takich jak Facebook, Twitter lub LinkedIn.
Nagrody i ogłoszenie zwycięzców
Zwycięski projekt będzie rozwijany wspólnie przez autora pracy i specjalistów ROCKPANEL aż do etapu gotowości do produkcji, a w dalszej kolejności – dodany do oferty ROCKPANEL z bezpośrednią adnotacją o jego autorze. Dodatkowo, zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5000 euro. Za drugie i trzecie miejsce przewidziano odpowiednio 2000 i 1000 euro.
Wszyscy trzej finaliści będą zaproszeni na ceremonię otwarcia nowej placówki produkcyjnej ROCKPANEL w holenderskim mieście Roermond, która odbędzie się 10 października.
Więcej szczegółów dotyczących konkursu można znaleźć pod adresem www.award.rockpanel.com.