Rozstrzygnięto czwartą edycję konkursu Superbrands Polska na najsilniejsze marki konsumenckie na naszym rynku. Wśród stu pięćdziesięciu marek osiem to marki budowlane.
Wyróżnione marki to: ATLAS, BASF, Cersanit i Dulux, a także firmy deweloperskie – J.W. Construction, Budimex, Dom Development oraz Globe Trade Centre. Pełna lista laureatów ogłoszona zostanie jesienią na uroczystej gali finałowej, podczas której wręczone zostaną okolicznościowe statuetki.
W konkursie Superbrands zwycięskie marki wyłaniane są w kilku etapach. Decyzję o nagrodzeniu marki tytułem podejmuje Rada Marek, złożona z siedemnastu niezależnych polskich ekspertów marketingu, reklamy i brandingu. W tym roku rada oceniała ponad 1500 marek. Kolejnym etapem projektu będzie przygotowanie albumu, zwanego biblią brandingu, w którym wyróżnione marki będą mogły zaprezentować m.in. swoją historię i drogę do sukcesu.
Pomysłodawcą programu jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od 14 lat w 80 krajach. Ma ona za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów, przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek.
Źródło: GRUPA ATLAS