Pierwsza umowa o dofinansowanie w sektorze transport PO IiŚ podpisana

23.03.2009

19 marca br. Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisały umowę o dofinansowanie budowy drogi ekspresowej S7, odcinek Grójec – Białobrzegi. Całkowita wartość projektu wynosi 584 073 091,06 PLN.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu realizowanego w ramach priorytetu VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe (działanie 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN – T) Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” wynosi 553 530 505,19 PLN. Jest to pierwsza umowa o dofinansowanie projektu podpisana w sektorze „transport”.
Przebudowa drogi krajowej nr 7 na odcinku Grójec – Białobrzegi jest częścią większego projektu, którego celem jest przekształcenie tej drogi do parametrów drogi ekspresowej S7. Inwestycja polega na przebudowie istniejącego jednojezdniowego odcinka drogi o długości 17,834 km, tak by powstała nowa dwujezdniowa trasa o podwyższonych parametrach (drogi ekspresowej).
Dofinansowany odcinek drogi krajowej nr 7 znajduje się pomiędzy miejscowościami Grójec i Białobrzegi i przebiega w układzie południkowym w południowej części województwa mazowieckiego przez obszar powiatu grójeckiego (gminy: Grójec, Belsk Duży, Goszczyn) oraz gminę Promna należącą do powiatu białobrzeskiego. Odcinek ten połączy istniejące już dwujezdniowe obwodnice Grójca i Białobrzegów.
Realizacja inwestycji pozwoli na połączenie dwujezdniową drogą o parametrach klasy S dwóch największych miast Mazowsza: Warszawy i Radomia, co usprawni połączenia międzyregionalne, zwiększając przepustowość drogi znacznie obciążonej ruchem samochodów ciężarowych.
Przebudowa trasy jest elementem dostosowania infrastruktury drogowej w Polsce do standardów Unii Europejskiej, a jej realizacja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz zapewni lepsze warunki przewozu osób i towarów w ciągu drogi krajowej nr 7 i międzynarodowej E77 na obszarze południowej części woj. mazowieckiego. Zaprojektowana nowa konstrukcja drogi zwiększy nośność nawierzchni do 115 kN/oś.
 
Źródło: MI

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in