9 grudnia na terminalu PCC Intermodal we Frankfurcie nad Odrą uroczyście została uruchomiona suwnica i tym samym ogłoszono zakończenie procesu rozbudowy obiektu.
Dzięki inwestycjom terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne. Obecnie obiekt jest obsługiwany przez suwnicę bramową, która umożliwia wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów, jak i naczep samochodowych oraz dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstaker, które dotychczas pracowały na terminalu.
Wyposażenie obiektu w suwnicę umożliwia obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 m na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 m. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.
Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany na granicy polsko-niemieckiej. Dzięki temu stanowi doskonały hub do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód–Zachód. PCC Intermodal S.A. włączyła terminal we Frankfurcie do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych w 2008 r. Wówczas rozpoczął się proces intensywnego rozwoju połączeń międzynarodowych, via Frankfurt uruchomiono regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu.