Nadzór budowlany pozwolił na użytkowanie hali odlotów Terminalu 2 na warszawskim lotnisku na Okęciu.
Pozwolenie na użytkowanie wydane przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego było ostatnim formalnym dokumentem, bez którego uruchomienie hali odlotów Terminalu 2 byłoby niemożliwe – napisał Burak w komunikacie.
W pierwszej kolejności, w hali odlotów będą odprawiane loty czarterowe, nieco później do terminalu będą przenoszone odprawy regularnych lotów.
Kilka dni wcześniej, 29 lutego Państwowa Straż Pożarna odebrała, bez zastrzeżeń, halę odbiorów Terminalu 2. Po dodatkowych pracach wykonanych na zlecenie PPL, Straż Pożarna pozytywnie oceniła całą instalację przeciwpożarową.
W październiku ub.r. PPL odstąpiło od umowy z konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela na budowę Terminalu 2. Głównym powodem było stanowisko Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, która nie zaakceptowała rozwiązań proponowanych przez konsorcjum.
Dzięki nowemu terminalowi, z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie. Powierzchnia nowego terminalu wynosi 110 tys. m kw., czyli ponad dwa razy więcej niż „starego” Terminalu 1.